Notícies a Catalunya

Anglada:

Anglada: "hem d'incentivar la incorporació al mercat dels habitatges ja construïts que encara no s'han venut"

29/10/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada aposta per potenciar la intervenció de l’Administració per garantir l’accés a l’habitatge

Sabadell | Redacció. El president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha defensat la intervenció del poder públic en l’urbanisme i l’habitatge per assegurar un desenvolupament sostenible, ordenat i racional de les poblacions que afavoreixi les condicions perquè el dret a l’habitatge digne que proclama la Constitució pugui ser una realitat a Catalunya.

En la seva visita al mercat dels diumenges de la co-capital vallesana, Anglada ha manifestat la seva aposta per una política d’habitatge que vagi encaminada a incentivar la incorporació al mercat dels habitatges ja construïts i no venuts, fomentant la cultura del lloguer, però garantint els drets de l’arrendador. En aquest sentit ha recordat que el Vallès Occidental ha arribat a acumular un estoc d’habitatges sense vendre de més de 24.000 pisos.

El líder identitari s’ha mostrat ferm en afirmar que “primer és l’autòcton abans que l’estranger en l’accés a la vivenda protegida, i primer qui pot revertir un benefici a la societat -famílies i joves amb projecte familiar- davant de qui simplement, com ha succeït fins ara, pretén obtenir un habitatge a costa de l’erari per després vendre’l i obtenir benefici personal”.

En aquesta línia ha insistit en que l’habitatge ha de recuperar el seu caràcter de llar i perdre el d’objecte d’especulació immobiliària. “Un habitatge és la llar al que totes les famílies tenen dret a accedir per establir aquí el seu espai de convivència, desenvolupament i educació”.

Per aquest motiu considera intolerable que cada dia siguin desnonades famílies pels bancs que fa només quatre anys donaven crèdits sense cap responsabilitat ni cap criteri.

“Des de Plataforma per Catalunya expressem el nostre suport a la dació en pagament hipotecària, de tal manera que amb el lliurament de les claus quedi saldat el deute amb el banc i l’entitat financera no pugui exigir res més al creditor” –ha sentenciat.