Notícies a Catalunya

Anglada:

Anglada: "és una mostra de fanatisme pròpia de cultures alienes a Europa"

30/10/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya vol prohibir la crueltat del sacrifici halal

Vic | Redacció. El president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha denunciat la laxitud de la legislació vigent que permet el sacrifici sense atordiment dels animals destinats al consum humà.

Aquesta permissivitat empara el sacrifici segons el ritual musulmà, que consisteix en tallar el coll a l’animal i deixar que es desagni. Per al líder identitari constitueix “una mostra de crueltat i fanatisme propi de cultures alienes a Europa”.

En aquest sentit ha reclamat eliminar els articles 5.2 del Reial Decret 54/95 “sobre protecció dels animals en el moment del seu sacrifici o matança”, i el 6.3 de la llei 32/2007 “per a la cura dels animals en la seva explotació, transport, experimentació i sacrifici” que permeten el mètode halal i per tant el patiment dels animals en el moment de ser sacrificats.

Anglada ha assegurat que “a Catalunya  es consumeix carn halal sense que els consumidors ho sàpiguen”, i és que els sacrificis de xais i vedelles pel ritual corànic ja representen el 35% a Mercabarna.

D’altra banda el president de Plataforma per Catalunya ha fet una crida a extremar la vigilància sobre la comunitat musulmana en els mesos de Ramadà i en la “Festa del Xai”, celebrada el passat cap de setmana.

D’acord amb el líder identitari “la comunitat musulmana resulta especialment molesta en aquestes dates. Grups d’ells converteixen els pisos, patis interiors, solars privats i terrenys públics en escorxadors improvisats on duen a terme la matança del xai sense cap tipus de control, incomplint les normatives higienico-sanitiàries”.

A més, els participants en aquests rituals “no solen tenir documents que acreditin la procedència del bestiar ni comptar amb la presència d’un veterinari tal i com estipula la normativa”.

Anglada ha demanat la col·laboració ciutadana per posar en coneixement de les autoritats qualsevol indici d’irregularitat.