Notícies a Catalunya

Anglada:

Anglada: "les retallades responen als dictats de la troika en benefici del sector privat"

14/11/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada urgeix a blindar el benestar de la gent gran front a l’atac del lobby de les assegurances privades

Manresa | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha visitat el mercat de la Font dels Capellans de Manresa.

El líder identitari ha estat acompanyat de la plana major del partit i de membres de la delegació de la capital del Bages. Entre ells hi havia una de les militants més veteranes que el president de Plataforma per Catalunya ha volgut posar com a exemple de “la bona gent que ha construït aquest país”.

Anglada ha lamentat que CiU i PP paguin als qui han omplert la guardiola de l’Estat del benestar amb la moneda de les retallades en serveis públics i la congelació de les pensions. En aquest sentit ha recordat que “la inversió en pensions, i dic inversió front a aquells que ho veuen com una despesa, –ha puntualitzat— està un 3% del PIB per sota de la mitjana de la UE”.

També ha denunciat la reducció pressupostària del programa d’atenció a persones dependents prevista en 29 milions d’euros menys de cara al proper any a Catalunya.

El president de Plataforma per Catalunya ha assenyalat com a “irrenunciable el manteniment de pensions dignes per a la gent gran, així com programes d’atenció domiciliària”, i ha volgut recalcar la necessitat de “blindar el benestar de la gent gran front a les retallades portades a terme pels partits i dictades per la troika, que només responen a les pressions del lobby de les assegurances privades i els seus interessos”.

Anglada ha anunciat que Plataforma per Catalunya no permetrà que es puguin reduir les pensions o ajudes a la nostra gent gran. Per contra, ha afirmat que “el que sí s’ha de reduir dràsticament és la despesa corrent administrativa o altres despeses supèrflues, així com les subvencions a organitzacions privades de tota índole”.