Notícies a Catalunya

Anglada:

Anglada: "no podem quedar condemnats a tenir unes infraestructures secundàries que ens allunyin de l’eix de comunicacions continental"

17/11/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

La L9, el corredor mediterrani, el quart cinturó i la connexió de l’aeroport d’El Prat amb el metro, les propostes de Plataforma per Catalunya per una Barcelona més competitiva

Barcelona | Redacció. El president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha escollit un dels centres neuràlgics de Barcelona per donar a conèixer les propostes de la formació en matèria d’infraestructures que permetran elevar la capital catalana al nivell de les capitals europees punteres.

Ha estat en la seva visita a la carpa que Plataforma per Catalunya ha instal·lat a la Plaça de les Glòries de Barcelona, on Anglada ha situat la línia 9 del metro al capdavant de les seves prioritats, amb la seva ampliació fins a Gavà pel sud de la capital catalana.

En aquest sentit ha apuntat a “la manca de previsió, a més de la precipitació política a l’hora de realitzar el projecte de certes obres, com a desencadenants d’una desviació sobre els pressupostos calculats per a aquesta línia que han resultat d’una gravetat sense pal·liatius per a les arques de la Generalitat”.

En el capítol ferroviari el pla contempla també un ampli programa de “renovació de les vies antigues tant a TMB com als FGC per reduir les despeses originades per un manteniment cada vegada més costós i que pot posar en perill la funcionalitat de la xarxa pública”. D’igual mode ha apuntat la necessitat de remodelar la xarxa de Rodalies per tal d’evitar els retards que es produeixen per la mínima inclemència meteorològica.

Anglada ha manifestat que l’estació de l’AVE de la Sagrera no és una prioritat en l’actual esquema ferroviari català, tot i que ha urgit a “enllaçar l’aeroport d’El Prat amb la xarxa de metro de manera immediata”.

El líder identitari ha assenyalat com a “necessari un quart cinturó per descongestionar l’àrea metropolitana i donar fluïdesa al tràfic de mercaderies i persones de nord a sud i amb destinació al centre de la península. Aquesta nova carretera farà més eficients a les empreses del cinturó orbital de Barcelona”.

La proposta estrella del pla és l’aposta pel Corredor Mediterrani com a infraestructura prioritària per a Barcelona i per extensió per a tot Catalunya. Anglada ha advertit que “no podem quedar condemnats a tenir unes infraestructures secundàries que ens allunyin de l’eix de comunicacions continental”.

D’acord amb el líder identitari la seva construcció suposaria un avantatge competitiu per als ports de Barcelona i Tarragona, que no poden quedar fora de la llista dels ports europeus de primera fila com Rotterdam, Marsella, Anvers o Hamburg.

Anglada ha lamentat les permanents reticències de l’Administració central cap a tot el que suposi desenvolupament i infraestructures a Catalunya, i ha apuntat contra l’acció de partits com el PP, que actuen en constant contradicció amb els interessos de Catalunya en la seva pretensió d’impedir la creació d’aquesta vital xarxa de comunicacions europea.