Notícies a Catalunya

Anglada:

Anglada: "el PP vol tornar a ajudar a qualsevol preu els bancs, les immobiliàries i les constructores"

20/11/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada adverteix que el PP donarà entrada a les màfies i el blanqueig de capital regalant la residència per la compra d’immobles

Barcelona | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha expressat la seva reprovació a la decisió del govern del Partit Popular de concedir permisos de residència als estrangers que comprin un habitatge amb un preu superior a 160.000 euros.

Anglada, que ha visitat els districtes de Sant Andreu i Nou Barris de Barcelona, ha apuntat que “el Partit Popular va fomentar l’arribada d’immigrants com a mà d’obra barata per construir un parc immobiliari que ara té prop de 5 milions d’habitatges buits”, xifra que representa un 20% del total a Espanya.

El president de Plataforma per Catalunya ha assenyalat els populars com a responsables de crear una societat on es construeixen pisos que les famílies no poden sufragar, mentre centenars d’elles són desnonades.

Per contra, el líder identitari ha apostat per mesures  que afavoreixin les condicions perquè el dret a l’habitatge digne pugui ser una realitat per a les famílies catalanes, i ha assegurat que “ocupar l’excedent del parc immobiliari amb parelles catalanes amb un projecte familiar és només una qüestió de voluntat política”.

En aquest sentit ha apostat per penalitzar econòmicament les entitats financeres que tinguin pisos buits durant un període perllongat de temps. L’objectiu és incentivar la sortida d’immobles, evitar les ocupacions il·legals, castigar els bancs com a responsables d’aquesta crisi i garantir el dret a l’habitatge.

Anglada ha denunciat l’ús mercantilista i irresponsable que en fa de la residència el Partit Popular, perquè donarà entrada a les màfies i al blanqueig de capital. El president de Plataforma per Catalunya ha expressat que "aquesta mesura només respon a la voluntat del PP de tornar a ajudar  a qualsevol preu els bancs, les immobiliàries i les constructores que en el seu dia ja va afavorir amb la bombolla immobiliària".