Notícies a Catalunya

Anglada:

Anglada: "és imprescindible tirar endavant una llei de finançament de partits per lluitar contra la corrupció"

21/01/2013
COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya urgeix a convocar una cimera anticorrupció

Vic | Redacció.- Plataforma per Catalunya considera inexcusable la convocatòria d'una cimera d'urgència per abordar la corrupció que està esquitxant en les últimes setmanes a gran part dels partits polítics amb representació en les institucions de govern.

Després de la confessió de l’extresorer del PP, Luis Bárcenas, d'haver blanquejat 10 milions d’EUR acollint-se a l'amnistia fiscal i trobar-se comptes a Suïssa de la seva propietat, Anglada ha assegurat que “és una prova de la indecència d'aquesta mesura aprovada pel Partit Popular que està permetent regularitzar diners que es podrien haver obtingut de manera il·lícita”.

Per aquesta raó el líder identitari reclama l'accés per part dels òrgans encarregats de combatre el frau fiscal, la corrupció i el blanqueig de capitals a les dades dels defraudadors que s'han acollit a l'amnistia fiscal, a més de fer públiques aquestes informacions.

“Els delictes de corrupció són delictes contra la nostra comunitat popular, i per tant, no han de prescriure mai” –sosté el president de Plataforma per Catalunya. Per aquest motiu ha insistit en la necessitat d'iniciar la redacció d'una llei de finançament de partits, “una cosa en el que els dos partits majoritaris sospitosament no han volgut posar-se d'acord”.

En clau catalana la regidora Marta Riera reclama que es reobrin amb la major celeritat possible les comissions de recerca que es van avortar amb la convocatòria d'eleccions anticipades. “És fonamental que surtin a la llum les malversacions i desfalcs i es depurin responsabilitats en les irregularitats que es detectin en la sanitat”.

En l'assumpte de les caixes catalanes d'estalvi Riera considera que “és imprescindible que compareguin els responsables del Banc de España i la CNMV”. Demana a més “que s'investigui la condonació de deutes dels partits polítics a les caixes”.

Per la seva banda Anglada s'ha referit a la corrupció com “un càncer que erosiona la nostra democràcia i que està sent tapat per una guerra de banderes”.

El president de Plataforma per Catalunya ha assegurat que darrere d'aquesta agitació encoratjada per separatistes i separadors “hi ha una clara voluntat d'ocultar la deterioració social, la molt mala gestió dels anteriors i actuals governants tant en la Generalitat com en Les Corts, i tapar les trames de corrupció en les quals estan implicats un elevat nombre de polítics de molt diverses tendències”.