Notícies a Catalunya

Bateria de propostes contra la corrupció

22/02/2013

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya proposa que els condemnats per delictes de corrupció no puguin tornar a ocupar un càrrec públic

Vic | Redacción.- Plataforma per Catalunya impulsarà una moció centrada en la lluita contra la corrupció en els consistoris catalans en els que té representació.

Josep Anglada, president de Plataforma per Catalunya, ha fet pública la seva denúncia a la resistència per part dels partits polítics a la transparència, a donar explicacions i dirimir responsabilitats sobre pràctiques poc justificables en la gestió del fet públic.

El líder identitari ha apuntat que amb la seva corrupció moral, algunes empreses públiques i privades han actuat com a col·laboradors o promotors necessaris per arribar a la situació actual.

La proposta que se sotmetrà a debat en les respectives sessions plenàries proposa estendre el tipus de delictes de corrupció i de suborn a totes les persones lucrades amb els fets tipificats, és a dir corruptes i corruptors que s'han beneficiat del mateix, incloses les responsabilitats econòmiques directes o subsidiàries.

El document cerca obligar els càrrecs públics condemnats per delictes de corrupció a retornar tots els diners que hagin obtingut il·lícitament o, quan no sigui possible, demanar responsabilitat civil i econòmica subsidiària als partits on militaven quan van cometre els delictes de corrupció.

Plataforma per Catalunya demana també que totes les persones condemnades per delictes de corrupció mentre hagin exercit la funció pública no puguin tornar a l’activitat política, i fer extensible el vet a aquells que hagin dut a terme activitats irregulars o tinguin condemnes per delictes de corrupció en les empreses, societats i caixes de participació pública.

La moció proposa impulsar un Projecte de Llei que reculli totes aquelles modificacions necessàries perquè aquelles persones, partits, sindicats entitats o empreses, que han estat condemnades per aquestes pràctiques, no puguin rebre ajudes públiques i realitzar contractes, convenis o qualsevol altra relació amb les administracions públiques catalanes.