Notícies a Catalunya

Una iniciativa per frenar la fuga de talents

13/05/2013

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya urgeix a impulsar un pla de permanència per als joves qualificats

Vic | Redacció.- Plataforma per Catalunya proposa posar en pràctica una bateria de mesures que facilitin trobar feina als joves que finalitzin els estudis superiors.

Cada estudiant que marxa a l’estranger és una inversió perduda, perquè reverteix en un benefici per a les economies de tercers països. És responsabilitat dels governs mantenir el contacte amb ells per extreure’n un rendiment del seu talent i transformar la fuga en un intercanvi mentre duri l’estància a l’estranger.

Per fer una radiografia el més fidedigna possible de mercat laboral juvenil és necessari que l’EPA (Enquesta de Població Activa) i l’ERHCT (Enquesta de Recursos Humans en Ciències i Tecnologia) tinguin en compte en els seus estudis els titulats universitaris que ja resideixen fora del nostre país.

Anglada subratlla la importància de facilitar el màxim possible el retorn dels joves qualificats que avui desenvolupen la seva carrera professional a l’estranger, oferint incentius fiscals a les empreses que contractin professionals retornats.

Amb la marxa de joves qualificats Catalunya perd capital humà amb un alt valor afegit, productivitat, i població activa per mantenir el sistema de pensions.

Per combatre la xacra de l’atur juvenil, principal causant de la fuga de talents, és precís incentivar la incorporació dels estudiants al món professional en forma de pràctiques remunerades mentre dura la formació dintre de les aules.

El president de Plataforma per Catalunya assenyala la necessitat de recuperar els drets laborals dels treballadors soscavats amb la reforma laboral del Partit Popular. “Abaratar l’acomiadament és una mesura contraproduent perquè impedeix que els professionals puguin endegar amb garanties projectes a llarg termini”.

És imprescindible canviar el model productiu, que està exempt d’innovació, i avançar cap a un de nou que doni cabuda a tot el talent que actualment acaba desaprofitat ocupant llocs de treball de menor qualificació i en molts casos marxant a l’estranger.

En aquesta línia Anglada recorda que encara estem pagant el desastre del crèdit a dojo i el ladrillazo que van apuntalar la bombolla immobiliària i van derivar en una davallada econòmica històrica.