Notícies a Catalunya

Per una millora de la gestió pública

21/05/2013

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya reclama vincular el salari dels treballadors públics al seu rendiment i avançar cap a una administració permeable i independent dels polítics

Vic | Redacció.- Plataforma per Catalunya proposa impulsar una reforma de l’administració pública que l’allunyi de la politització, premiï el rendiment dels treballadors i en permeti la seva mobilitat laboral.

És necessari dur a terme una renovació en el sector públic per optimitzar els recursos i evitar així que certs sectors, sota el pretext de la reforma, portin a terme la seva voluntat de privatitzar-lo i empetitir-lo.

Cal introduir incentius a l’eficiència per millorar el rendiment dels treballadors, perquè el funcionament actual impedeix que es recompensi adequadament el seu esforç, cosa que a la llarga pot generar casos de baix rendiment que soscaven el bon funcionament del sector públic.

L’administració espanyola està polititzada i és dependent, ja que els responsables polítics tenen molta influència en la contractació dels directius públics. Per trencar amb aquesta dinàmica i assegurar la màxima professionalitat s’ha de vincular el desenvolupament de la professió com a gestor públic a les aptituds i capacitats de qui ocupa el càrrec en qüestió, i evitar així que les simpaties polítiques determinin l’organigrama de l’administració pública.

L’alt grau de tancament de l’administració respecte a la resta de la societat es posa de manifest per la dificultat de circulació dels treballadors entre el sector públic i el privat. En aquest sentit és urgent facilitar la mobilitat laboral per acabar amb la impermeabilitat del sector públic.