Notícies a Catalunya

Per la utilització dels símbols tradicionals de Catalunya

28/05/2013

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El portaveu de les Terres de l’Ebre demana recuperar la bandera de Sant Jordi i treure dels balcons banderes alienes a Catalunya

Tortosa | Redacció.- Jordi Pere Casanova ha fet una crida a rescatar la bandera amb fons blanc i creu vermella de Sant Jordi.

El portaveu identitari a les Terres de l’Ebre recorda que "en més d’una ocasió s’ha dit -i amb molta raó- que calia recuperar la nostra història. El desconeixement quasi absolut que es té de la bandera de Sant Jordi, de com és i de quina és la seva significació per a nosaltres, n’és una bona mostra".

Casanova ha assenyalat la conveniència de “la recuperació de la bandera del patró de Catalunya, de voler veure-la novament al costat de les quatre barres als edificis institucionals i, també, als balcons de les nostres cases en les festes i commemoracions".

El portaveu identitari reclama rescatar les banderes que han acompanyat Catalunya des de sempre. “La més antigament historiada és precisament la creu vermella sobre fons blanc, la bandera de Sant Jordi. Així apareix enarborada per les tropes catalanes en la pintura mural existent al saló del Tinell, que data del segle XIII”

Casanova lliga la bandera de la creu de Sant Jordi amb la seva utilització com a estendard a mans de les milícies catalanes. “Ramon Muntaner ens diu en la seva crònica de l’expedició catalana a Orient que fou la bandera de Sant Jordi la que adoptaren els almogàvers com a distintiu propi i que la Diputació General de Catalunya se la va fer seva, possiblement, segons Joan Ainaud, ja a finals del 1300" -ha volgut afegir Casanova.