Notícies a Catalunya

Vic, 05/06/2012; En defensa d'un ensenyament públic de qualitat

05/06/2013

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada ha assenyalat en una roda de premsa que "Plataforma per Catalunya impulsarà comissions municipals per renegociar amb la consellera Rigau l’alça dels preus a les 42 escoles bressol de la Generalitat".

Vic | Redacció.- Plataforma per Catalunya impulsarà la constitució de comissions municipals amb la finalitat d’entrevistar-se amb la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, per revisar i renegociar l’increment de preus de les matrícules de les llars d’infants de la Generalitat de Catalunya.

La moció que presentaran els grups municipals a les localitats on hi hagi bressoles afectades demana "avaluar i fer un seguiment dels efectes de l’increment dels preus de les matriculacions a les llars d’infants que depenen del Departament d’Ensenyament català", ha manifestat Anglada, que ha afegit "aquests centres s'han encarit un 51% des de l'any 2011, en què les famílies pagaven 78 euros mensuals, enfront dels 98 del curs actual i els 118 que hauran d'abonar a partir del pròxim".

La Generalitat ha entrat en una espiral de retallades, augments de ràtios i precarització generalitzada de l’ensenyament públic. Aquesta dinàmica és responsable en gran mesura del fracàs escolar, i en aquest sentit "reivindiquem la inversió en educació com a factor clau per formar professionals qualificats que aportin un valor afegit i contribueixin al creixement econòmic i social de Catalunya".

El president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, reclama que "la inversió pública ha d’anar encaminada a garantir els serveis bàsics a les famílies catalanes amb més dificultats econòmiques".

L’alça en els preus de les escoles bressol públiques aixequen una barrera social d’accés a la formació en el primer estadi de l’etapa educativa. La fixació de preus cada vegada més alts en la formació en el primer cicle d’educació infantil dificulta que les famílies més castigades per la crisi puguin fer front al pagament de les matriculacions, i per tant que els alumnes puguin arribar al següent cicle de l’educació infantil en igualtat d’oportunitats.

Anglada reivindica a més el "doble paper educatiu i social de les llars infantils", que fan possible que les famílies puguin fer compatible la seva vida laboral amb la seva vida familiar.

PxC

Vic, 5 de juny de 2013