Notícies a Catalunya

Vic, 23/07/2013; Moció de Plataforma per Catalunya per  la prohibició del burca i el nicab

Vic, 23/07/2013; Moció de Plataforma per Catalunya per la prohibició del burca i el nicab

23/07/2013

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya presentarà una moció per la prohibició del burca i el niqab en els Ajuntament on hi té representació.

Vic | Redacció.- Plataforma per Catalunya impulsarà mocions en els consistoris en els que té representació de suport a la que es va aprovar el passat 18 de juliol al Parlament de Catalunya per tal de que es prohibeixi el burca i el niqab.

En la moció, Plataforma per Catalunya demana l’adhesió de l’Ajuntament a la moció que es va aprovar el passat 18 de juliol, al Parlament de Catalunya, en què s'instà a la Conselleria d'Interior a “prohibir per llei l’ocultació o dissimulació del rostre en l’espai públic i les mesures que s’han d’adoptar en matèria de seguretat pública”.

El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha assenyalat que “no és la primera vegada que Plataforma per Catalunya presenta una moció demanant la prohibició del burca i el niqab.

identitat de cap a peus”.

Vic

PxC, 23 de juliol de 2013

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.OSONA.COM, 24/07/2013; Anglada portarà el cas del burca i el nicab al ple de Vic

La moció de PxC demana el suport a la que va aprovar la setmana passada el Parlament

Redacció.- La prohibició del burca i el nicab serà debatuda al ple municipal de Vic del proper 1 d'agost a partir d'una moció que hi presentarà Josep Anglada en nom del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC). La moció es plantejarà com un suport a la decisió del Parlament de Catalunya del passat dia 18, en què la cambra va instar el departament d'Interior a promoure una legislació que impedeixi l'ocultació o la dissimulació del rostre als espais públics.

Anglada ha assegurat que "el burca i el niqab és una forma de repressió, una falta de respecte envers les dones i que atempta greument contra la seva dignitat".

El Parlament va aprovar una moció presentada per CiU en què s'instava indirectament el Departament d'Interior a prohibir el burca i el nicab als espais públics, i que va obtenir el suport de PSC, PPC i C's a demanar al Govern que "estudiï els supòsits de limitació o prohibició" de les peces que "ocultin el rostre" als espais públics.

Tot i que la moció no esmentava explícitament el burca ni el niqap, tothom va reconéixer que la qüestió de fons que motivava la iniciativa és la utilització d'aquests vels integrals. ERC es va abstenir en els punts claus de la moció i va fer constar la seva oposició a qualsevol cosa que suposi pèrdua de "drets" i "dignitat". CUP i ICV-EUiA s'hi van oposar i van carregar contra els promotors de la moció.

WWW.EL9NOU.CAT, 24/07/2013; PxC presentarà una moció en contra del burca i en niqab al pròxim ple de Vic

Es tracta d'una moció de suport a la que el 18 de juliol passat va aprovar el Parlament de Catalunya. Aquesta és la tercera moció sobre el tema que presenta PxC a Vic.

Nota de premsa de PxC

Plataforma per Catalunya presentarà una moció en contra del burca i el niqab en el proper ple de Vic.

Vic | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’Ajuntament de Vic presenta per el proper ple a celebrar el dia 1 d’agost, una moció de suport a la que es va aprovar el passat 18 de juliol al Parlament de Catalunya per tal de que es prohibeixi el burca i el niqab.

En la moció, Plataforma per Catalunya demana l’adhesió de l’Ajuntament de Vic a la moció que es va aprovar el passat 18 de juliol, al Parlament de Catalunya, en què s'instà a la Conselleria d'Interior a “prohibir per llei l’ocultació o dissimulació del rostre en l’espai públic i les mesures que s’han d’adoptar en matèria de seguretat pública”.

El cap de l’oposició al consistori vigatà, Josep Anglada, ha assenyalat que “serà la tercera vegada que el nostre grup municipal de PxC presenta una moció demanant la prohibició del burca i el niqab.

En aquest senti, Anglada ha manifestat que “el burca i el niqab és una forma de repressió, una falta de respecte envers les dones i que atempta greument contra la seva dignitat, afegint que “l'ús de la burca denigra la dona perquè l'obliga a amagar la seva identitat de cap a peus”.