Notícies a Catalunya

Barcelona,11/09/20103; Plataforma per Catalunya assisteix a la tradicional  ofrena floral al monument a Rafael de Casanova

Barcelona,11/09/20103; Plataforma per Catalunya assisteix a la tradicional ofrena floral al monument a Rafael de Casanova

11/09/2013

VIDEO E-NOTICIES

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATAUNYA (PxC)

Anglada als peus del monument a Rafael de Casanova: " Mas ha d'abandonar immediatament els seus deliris de grandesa i ocupar-se més dels hospitals , les escoles i els nens mal nodrits".

Barcelona | Redacció.- La cúpula de PxC , encapçalada per Josep Anglada, els vicepresidents August Armengol i Xavier Simó i el secretari general Robert Hernando, acompanyats d'un bon nombre de regidors i militants del partit han tornat a assistir per tercer any consecutiu a la tradicional ofrena floral a Rafael de Casanova durant la diada de Catalunya , tal com va passar l'any anterior.

Anglada, que després de l'ofrena ha estat requerit per varis mitjans de comunicació ha declarat que "ja ho he dit en altres ocasions i em reitero , si Rafael de Casanova aixequés el cap sense cap dubte seria militant de Plataforma per Catalunya, va ser un gran valent que va lluitar per la identitat catalana contra el jacobisme centralista borbònic i sense necessitat d'usar a Espanya com el mal de tots els problemes de Catalunya , nosaltres defensem i creiem en la Catalunya que ell va defensar , o la que anys després va defensar Enric Prat de la Riba o més tard Cambó , una Catalunya arrelada amb força a la seva identitat pròpia però sent sempre el motor d'Espanya".

En aquest sentit, Anglada va manifestar que "alguns intenten manipular la història per portar l'aigua al seu molí , la guerra de 1714 va ser una guerra de successió , mai una guerra de secessió , l'independentisme aprofita aquesta data com podria haver utilitzat qualsevol altra, abans i després d'aquell any Catalunya va formar part d'Espanya , els nostres lligams amb la comunitat hispànica estan per sobre de la casta política actual , el poble no mereix aquest tipus de polítics".

El líder identitari va aprofitar també un dia tan representatiu per a tots els catalans per demanar a Mas que "abandoni d'una vegada l'aventura separatista , que està enganyant als independentistes i als no independentistes , que es deixi ja de consultes i es dediqui a gestionar, a preocupar-se més de les escoles, els hospitals i els nens mal nodrits i menys de la propaganda i els seus deliris de grandesa que estan deixant Catalunya a la cua de tot". Finalment, Anglada va exigint a Artur Mas "que no maregi més la perdiu amb consultes que mai es produiran, que deixi de mentir al poble", recordant-li que "ningú ha d'oblidar que les anteriors eleccions ja les va plantejar com plebiscitàries , de fet totes ho són en cert grau , i ell i el seu partit van ser els grans fracassats, Mas és sens dubte avui un zombi polític , un tonto útil per al separatisme fonamentalista al qual se li estan evaporant les cortines de fum a marxes accelerades”.

Com ve sent habiutal la delegació local de Plataforma per Catalunya (PxC) a Sant Boi de Llobregat, encapçelada pels seus regidors David Parada, José Real i Francisco Pastor ha assistit a l'acte institucional a la tomba de Rafael de Casanovas a l'esglèsia de Sant Baldiri del municipi.

PxC

Barcelona, 11 de setembre de 2013