Notícies a Catalunya

Acte de justícia amb les víctimes del terrorisme

25/10/2013

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya impulsarà una moció de condemna a ETA i homenatge a les seves víctimes

Vic | Redacció.- Plataforma per Catalunya presentarà una moció en els consistoris en els quals compta amb representació perquè els Ajuntaments manifestin la seva condemna als atemptats terroristes perpetrats per ETA i el suport a l’entrega de les armes, reconeixement del dany i patiment causats i dissolució de la banda.

El president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, manifesta que “la proposta és un acte de justícia que persegueix mantenir viu el record de les víctimes després del dur cop que ha suposat la derogació de la doctrina Parot”.

En aquesta línia la moció proposa dedicar un carrer a les víctimes del terrorisme per cristal·litzar aquest esperit d'homenatge, i convidar a la societat civil a que participi en el descobriment de la placa.

La proposta contempla també l'adhesió al Dia Internacional en record de les víctimes del terrorisme, que se celebra el 19 d'agost, i al Dia Europeu en Record de les Víctimes del Terrorisme, que es commemora cada 11 de març.

Anglada afirma que “la reparació dels danys causats a les víctimes del terrorisme és una obligació inexcusable que els poders públics han d'assumir amb mesures que expressin el reconeixement al seu patiment i el compromís a construir el futur de la convivència sobre la seva memòria”.