Notícies a Catalunya

Vic, 26/10/2013; Anglada: “Els delictes de genocidi, cal recordar-ho, no prescriuen mai”

25/10/2013

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada: “L’alliberament de terroristes d’ETA és una decisió voluntària del govern del PP i representa sols un capítol més en la continuació consentida del terror roig”.

Vic | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, manifestà (22-X-2013) en un article d’opinió, “la seva indignació pels possibles efectes de la sentència del Tribunal de Drets Humans d’Estrasburg”. Aquest ha anul·lat l’anomenada “doctrina Parot” i posa així virtualment al carrer desenes de terroristes i altres perillosos delinqüents no rehabilitats. També va manifestar Anglada “la sincera solidaritat de Plataforma per Catalunya amb totes les víctimes humiliades pel terrorisme d’extrema esquerra”.

Però el president anà encara més enllà en recordar que la impunitat d’ETA, una organització marxista leninista, no és més que el resultat de “la impunitat dels crims contra la humanitat perpetrats pel comunisme, els quals comptabilitzen 100 milions de persones exterminades”. No hi ha, en efecte, cap legislació, doctrina jurídica ni jurisprudència que s’hi pugui aplicar perquè dretes i esquerres s’han negat a perseguir els pitjors delictes de masses que la història humana registra. L’excarceració de l’assassina comunista Inés del Río és, per tant, una conseqüència de l’obstrucció a la justícia sistemàtica practicada en aquesta matèria per l’estament polític “democràtic” des del final de la Segona Guerra Mundial. Anglada proposà obrir una nova via jurídica, començant a reconèixer “l’especificitat jurídico-penal del fenomen totalitari marxista”.

Segons Anglada, “el govern Rajoy no es pot emparar tampoc en el caràcter vinculant de la resolució del tribunal europeu perquè ja en altres ocasions l’Estat espanyol s’ha negat a acatar sentències d’aquesta mateixa procedència (casos Bultó, Perote...)”. A més, el Tribunal Constitucional ha expressat amb diàfana claredat que España no resta subordinada jurídicament a cap òrgan jurisdiccional superior. Per tant, seria equivocat concebre el Tribunal de Drets Humans d’Estrasburg com una quarta instància de recurs: "del artículo 53 y concordantes del Convenio de Roma de 1950 no se desprende en modo alguno que este Tribunal sea una instancia jerárquicamente subordinada al TEDH y obligada, por tanto, a dar cumplimiento a sus sentencias en el orden interno” (STC, 1994, cas Ruiz Mateos).

Finalment, Anglada ha assenyalat que “l’alliberament de terroristes d’ETA és una decisió voluntària del govern del PP i representa sols un capítol més en la continuació consentida del terror roig”, afegint “estem davant un presumpte delicte amb la responsabilitat del qual afecta la immensa majoria dels polítics professionals. Cada dia que passa, el pes moral, polític i jurídic d’aquest escàndol augmenta una mica més, perquè els delictes de genocidi, cal
recordar-ho, no prescriuen mai”.

PxC

Vic, 26 d’octubre de 2013