Notícies a Catalunya

Mònica Lora:

Mònica Lora: "espero que els responsables de l'estafa paguin pel que han fet i vagin a la presó"

06/11/2013

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya assisteix a la comissió d'investigació de les participacions preferents celebrada al Parlament de Catalunya

Mataró | Redacció.- La portaveu del grup municipal de Plataforma per Catalunya, Mònica Lora, va assistir ahir al matí a la comissió d'investigació de les participacions preferents que es va celebrar al Parlament de Catalunya, on van comparèixer alguns dels antics dirigents de Caixa Laietana.

Primer, l'excap d'auditoria, Jordi Torrents, qui s'ha rentat les mans dient que "tot els treballadors de l'entitat disposaven de la informació necessària sobre els riscos del producte que venien", al temps que ha assegurat que "els clients eren en tot moment informats dels riscos que hi havia, ja que havien de passar un 'test de conveniència' per comprovar que n’eren conscients. Aquest test era clau per obtenir els productes" ha sentenciat l'excap d'auditoria de Caixa Laietana.

En segon lloc l'exdirector general, Albert Juncà, ha dit que "el bescanvi de preferents per accions no es va fer amb la intenció d’amenaçar ningú, ni es va amenaçar a ningú perquè l’acceptés". D’altra banda també s'ha rentat les mans dient que ell va entrar de director general al maig del 2011 i que per això no va tenir res a veure amb la venda dels productes financers d’alt risc.

I per últim, l’exdirector general de Caixa Laietana, Pere Antoni de Dòria, que va estar 32 anys en la direcció de l'entitat i que ha assegurat que "en el consell d'administració les preses de decisions sempre comptaven amb el suport de totes les parts, inclús per al PSC i CIU, que tenien representació aleshores en el Consell d'Administració de Caixa Laietana".

En aquesta línia Mònica Lora ha volgut deixar constància que "l'any 2009 en el consell d'administració de l'entitat, on estaven representades forces polítiques com PSC i CIU cobrant les corresponents dietes, es van col·locar 27 milions d'Euros en preferents".

Lora va manifestar sortir “indignada” de la comissió d'investigació. “Fa mal sentir persones amb aires de prepotència com l'exdirector general de Caixa Laietana dient que cobra actualment una pensió de 420.000€ l'any, mentre la gran majoria dels estafats són aturats i pensionistes amb una mitjana de pensió d'uns 880 € aprox. I a sobre no es digna ni a demanar disculpes".

La propera setmana Plataforma per Catalunya també serà present a la segona comissió d'investigació de les preferents, on compareixerà, entre d’altres, Josep Ibern, expresident de Caixa Laietana.