Notícies a Catalunya

Solidaritat amb les víctimes de l'odi islamista

10/12/2013

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El pintor que més vegades han intentat assassinar els islamistes rep la visita i el suport d'una delegació de Plataforma per Catalunya desplaçada fins a Suècia

Membres de la delegació de PxC Santa Coloma es desplacen fins a Suècia per mostrar el seu suport i solidaritat amb Lars Vilks, el pintor amenaçat de mort pels musulmans, i que més intents d'assassinats ha sofert fins al moment.

"Fets quotidians com que un pintor exposi els seus quadres amb normalitat en una galeria d'art, poden resultar molt perillosos si no s'accepta la coacció i l'autocensura, agraeixo el vostre suport" Lars Vilks ens va agrair que viatgéssim per recolzar-li en el dia que inaugurava la seva exposició.

Des que Al-Qaeda va posar preu al seu cap, ja han estat varis els intents literalment de "degollar-li com a un be" i cobrar els 150.000 $ que ofereixen els islamistes a qualsevol seguidor d'Al·là que d'aquesta forma acabi amb la seva vida. Però no només l'organització terrorista vol acabar amb ell, també els països al capdavant del radicalisme islàmic mundial van condemnar al pintor, pressionen i exigeixen al govern suec accions punitives, entre ells Aràbia Saudita, Qatar, Iran, Paquistá, Afganistan, Egipte etc.

"Sort té Vilks de no ser ciutadà espanyol, aquí per desgràcia se cedeix davant el xantatge terrorista amb normalitat, per no parlar ja de si les exigències vénen d'un país que et subministra el petroli o t'encarrega trens. Molt em temo que els polítics del nostre país no estarien mostrant-li el suport, la protecció i la decència que semblen tenir a Suecia." Manifesta Gómez Montero sobre aquest tema.

Lars Vilks viu sota la protecció policial estatal però ni tan sols això li ha lliurat dels atacs violents per part dels musulmans descontrolats que corren per tota Europa. Tant és així que ja no només sofreix intents d'assassinat per defensar la llibertat d'expressió, també han intentat cremar la seva casa i són vàries les agressions que ha sofert per musulmans nacionalitzats europeus, un dels últims per universitaris islamistes a la universitat de Uppsala mentres donava una conferència sobre la llibertat d'expressió a Occident.

"No hem d'oblidar el que Europa representa al món: si els homes lliures de la nostra civilització han liderat els canvis des de l'antiguitat fins avui, ha estat precisament per no rendir-se davant el model d'esclavitud i submissió oriental. D'això, cosa tan elemental, sembla que s'oblida amb facilitat l'home de la modernitat, disposat a renunciar a la seva llibertat per la covardia de no lluitar. Com si el present no fos una conseqüència de l'ahir, i poc els importés el matí que heretaran els seus fills... Ja seríem un poble inert i condemnat, de no ser per individus anònims i valents com en Lars Vilks, que fent un pas al capdavant aixequen els murs de contenció moral de la nostra civilització Encara hi ha esperança!" afirma el nostre regidor Juan Montero.

Quin tipus de convidats han portat els nostres governants a casa nostra?

cal recordar l'assassinat del pintor holandès Theo van Gogh, besnét de Vincent van Gogh. Va morir assassinat en 2004 a les mans de Mohammed Bouyeri, un islamista "holandès" d'origen marroquí que va declarar al tribunal que ho va matar en nom de la seva religió i si ho deixessin anar ho tornaria a fer.