Notícies a Catalunya

Els incompliments de la Generalitat

15/12/2013

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya urgeix a posar en marxa el Pla de millora de la qualitat de l’aire 2011-2015 que hauria d’haver entrat en vigor fa 2 anys

Vic | Redacció.- Plataforma per Catalunya presentarà mocions en els Ajuntaments en els que té representació per instar el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya a posar en marxa el Pla de millora de la qualitat de l’aire 2011-2015..

El president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha recordat que la normativa europea estableix que els organismes competents han de definir plans i programes per restablir els nivells de qualitat de l’aire en aquelles zones on se superen els valors permesos, sota el risc d’afrontar sancions en cas contrari.

En aquesta línia ha advertit que la Generalitat de Catalunya continua amb el Pla d’actuació per a la millora de la qualitat de l’aire 2007-2010 prorrogat perquè el nou havia d’entrar en vigor l’any 2011 i encara no ho ha fet.

Des de l’àmbit municipal Plataforma per Catalunya vol arrencar el compromís dels consistoris per tal de reduir l’emissió de contaminants i estudiar la viabilitat de totes aquelles mesures que vagin encaminades a la consecució d’aquesta missió.