Notícies a Catalunya

Un pla de natalitat per preservar la identitat

01/01/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya demana un pla per incentivar el naixement de fills de parelles catalanes

Vic | Redacció.- La natalitat és la base per preservar la identitat pròpia d’una comunitat, i és en aquest sentit que Plataforma per Catalunya manifesta la necessitat de posar en marxa amb caràcter d’urgència un pla que permeti a les parelles catalanes tenir el nombre de fills que estimin oportú, i per tant que garanteixi la nostra existència com a poble.

En aquesta línia Anglada ha ressaltat que “és essencial protegir la maternitat, facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar i atorgar una protecció social més àmplia a la que hi accedeixin amb prioritat les parelles catalanes”.

Resulta revelador que els primers nadons de l'any 2014 nascuts a la província de Barcelona i Girona siguin de pares d’origen immigrant -paquistanesos i indis respectivament-, una tendència que es ve repetint en els últims anys també a la resta de províncies catalanes i que reflexa l’alarmant davallada de naixements de fills de parelles catalanes.

Denunciem la substitució poblacional subvencionada a la que està sent sotmesa Catalunya en favor d’immigrants que acaparen tota mena d’ajudes socials amb uns criteris de concessió que els beneficien, mentre la fragilitat del mercat laboral i la precarietat laboral, l’atur juvenil i el difícil accés a un habitatge continuen dificultant que les parelles locals puguin formar famílies estables.