Notícies a Catalunya

NO al desmantellament dels ajuntaments

16/01/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Mònica Lora adverteix que la reforma de l'Administració local del Govern d'Espanya és un atac sense precedents a l'autonomia local

Mataró | Redacció.- Mònica Lora
 ha manifestat l'oposició de Plataforma per Catalunya a la reforma de l'Administració local que posarà en marxa el Partit Popular des del Govern d'Espanya.

La portaveu ha destacat que calia una reforma, però ha matisat que hauria d'anar en la línia justament oposada, és a dir, encaminada a eliminar duplicitats en serveis i suprimir institucions opaques com els consells comarcals i les diputacions.

En aquest sentit ha definit el canvi legislatiu com "un atac sense precedents a l'autonomia local, perquè es treuen competències als Ajuntaments". D'aquesta manera reclama que es doti de més poders als consistoris. "Estem en primera línia i som la institució més propera al ciutadà, podem comprendre i resoldre millor les seves necessitats i donar resposta a les mancances. Els ciutadans vindran als ajuntaments a picar la porta, no a les diputacions ni a la Generalitat".

Lora ha lamentat que aquesta reforma pugui facilitar la privatització d'alguns serveis i fins i tot la supressió d'altres. Per això ha denunciat que el buidatge que pateixen els ajuntaments pel que respecta a les seves funcions socials és un pas enrere.

La portaveu ha denunciat que durant anys els partits han governat per sobre de les possibilitats reals de les institucions de govern, s'ha malgastat, no s'ha pensat en el futur i han endeutat els comptes públics per contentar tothom i esgarrapar vots.