Notícies a Catalunya

Eleccions al Parlament Europeu 2014

27/05/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya celebra la fi del bipartidisme i el càstig a les polítiques d’austeritat de la UE

Barcelona | Redacció.- Els resultats de la jornada electoral celebrada amb motiu de les eleccions al Parlament Europeu han consumat la fi de l’oligopoli que PP i PSOE han mantingut des de la transició.

Els ciutadans han castigat els grans partits tradicionals, llastrats per nombrosos casos de corrupció i, en gran mesura, responsables de la crisi que avui castiga Catalunya i en general tot Espanya i bona part de la UE.

El rebuig a aquesta UE de l’austeritat, de la troika, i que supedita el poder polític al poder econòmic, s’ha traduït, a més de la fragmentació del vot, en una elevada deserció a la crida a acudir a les urnes

És significatiu que municipis on Plataforma per Catalunya té representació hagin registrat una abstenció per sobre de la mitjana catalana.

La realitat és que més del 50% dels electors no van anar a votar en una UE que no il·lusiona i que més aviat decep i es percep llunyana i inoperant enfront les problemàtiques que afecten els europeus.

El divorci dels europeus en realitat no és amb Europa com a espai social, cultural i moral, sinó amb un ens –la UE– que ha imposat ruïnoses polítiques econòmiques com a únic lloc comú, i que ha segrestat la sobirania dels països impedint-los decidir sobre el propi devenir.

Malgrat que a d’altres països d’arreu d’Europa el càstig dels ciutadans s’ha traduït en l’auge de partits identitaris com el Front National francès, a casa nostra ha propiciat la irrupció de forces polítiques de recent creació però que, essent continuistes, amenacen de perllongar les polítiques mundialistes que regeixen les societats de mercat.

A Catalunya, el Govern, pres de la seva deriva secessionista, ha volgut dotar els comicis al Parlament Europeu d’un caràcter plebiscitari i sembla que aquesta serà la tendència en els propers compromisos amb les urnes.

L’obsessió del president Artur Mas ha servit per alimentar el rupturisme més radical, i després de mesos donant ales irresposablement a les proclames secessionistes sense mesurar-ne les conseqüències, CiU ha estat fagocitada per ERC.

No obstant això la crida a la mobilització a les urnes per part dels sectors secessionistes ha fracassat. L’abstenció ha superat el 52% a Catalunya i la participació ha estat superior a altres quatre comunitats d’Espanya.