Notícies a Catalunya

Tolerància zero amb els violents

30/05/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Barcelona | Redacció.- Davant dels aldarulls ocorreguts al barri de Sants, Plataforma per Catalunya manifesta el seu suport als agents del cos de Mossos d’Esquadra pels atacs patits a mans dels violents.

Exigim que les decisions polítiques no tirin per terra l’encomiable labor policial i que es doti els agents de tots els mitjans necessaris per mantenir l’ordre al barri i garantir la pau social.

Els grups que estan sembrant el caos a Barcelona des de fa quatre nits han crescut al calor de partits polítics que, durant anys, han fet gala de la seva inoperància i condescendència enfront els vàndals.

Aquesta inacció ha provocat que s’assoleixin cotes de violència mai conegudes fins el moment fins a convertir Barcelona en un epicentre del terrorisme urbà.

Reprovem l’actitud irresponsable de l’alcalde Xavier Trias, que cedeix al xantatge i ofereix diàleg als violents. Aquesta postura només servirà per encoratjar els esvalotadors a reeditar els episodis viscuts en les darreres nits i alimentar l’escalada de violència.

Els atacants, alguns dels quals tenen antecedents penals, formen part de grups organitzats i demanem que se’ls jutgi com a tals. El fet que alguns d’ells siguin magribins posa de manifest que l’extrema esquerra ha trobat en els immigrants musulmans una nova cantera de membres que emulen els autors dels disturbis ocorreguts a la perifèria de ciutats franceses en el seu intent d’esquerdar el model de convivència i els valors dels que ens hem dotat. En definitiva, ni representen els veïns de Sants ni busquen el bé del barri.

Can Vies no pot seguir sent un centre d’adoctrinament de l’extrema esquerra. El seu derrocament immediat ha de ser el primer pas per rescatar els edificis públics ocupats de mans del sectarisme ideològic i transformar-los en equipaments al servei de tots els veïns del barri, que en el cas de Sants porten 17 anys patint l’incivisme i les molèsties derivades d'aquest centre.