Notícies a Catalunya

Pels drets i les llibertats de la societat catalana

03/06/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya exigeix als ajuntaments que no cedeixi espais públics per al Ramadà

Barcelona | Redacció.- Plataforma per Catalunya ha presentat mocions en els consistoris catalans en què té representació per demanar que es veti la cessió d’equipaments de titularitat municipal per oficiar cerimònies religioses amb motiu de la celebració musulmana del Ramadà.

La cessió d’equipaments públics a entitats i associacions ha d’estar sotmesa a la persecució d’un bé comú i a l’interès general de l’activitat que es desenvolupi a l’espai cedit, i en cap cas s’ha de permetre que s’utilitzi per fer proselitisme d’una confessió religiosa misògina i retrògrada.

L’aplicació dels preceptes de la llei islàmica suposa una vulneració dels drets humans i l’administració té la responsabilitat d’actuar en conseqüència per barrar-li el pas a la promoció de pràctiques abominables com el càstig físic a les dones en cas de desobediència a l’autoritat del pare o el marit o la imposició del vel.

Una religió que manté el dogma de la guerra santa per expandir‐se, la unió entre el polític i el religiós i trets que impedeixen la integració dels seus creients, entra en conflicte amb els valors que ens han permès avançar en la construcció de societats on els ciutadans gaudeixen d’un alt grau de drets i llibertats.

Durant el Ramadà, que enguany tindrà lloc entre el 28 de juny i el 28 de juliol, es multiplica el nombre de fidels que acudeixen a resar, fet que genera aglomeracions, sorolls i problemes de circulació i mobilitat a l’entorn del lloc de culte.

Per aquest motiu, a més, demanem activar un dispositiu de control especial sobre els oratoris i mesquites existents per sancionar aquells centres de rés que no s’ajustin al compliment de les condicions materials i tècniques mínimes de seguretat, salubritat, aforament, protecció acústica, accessibilitat o evacuació o bé no disposin de llicència municipal d’obertura.