Notícies a Catalunya

Ofensiva contra els abusos impositius

13/06/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya demana als ajuntaments que reclamin a Hisenda la devolució del cèntim sanitari

La proposta implicaria una injecció econòmica considerable per a les arques municipals

Barcelona | Redacció.- Al llarg del mes de juny Plataforma per Catalunya està impulsant mocions als consistoris en què compta amb representació per tal que els ens locals demanin a Hisenda el reintegrament dels diners que han estat pagant indegudament en concepte de cèntim sanitari.

Aquest requeriment arriba després que el passat mes de febrer el Tribunal de Justícia de la Unió Europea tombés el recàrrec al consum d’hidrocarburs aprovat l’any 2.001 per finançar la sanitat, que va recaptar indegudament més de 13.000 milions d’euros entre els anys 2002 i 2011, a falta de quantificar la xifra de 2012.

Els ajuntaments de Catalunya i d’aquelles comunitats en què s’hagi aplicat la taxa podrien estalviar milions d’euros aportant les factures dels hidrocarburs contractats per al funcionament dels vehicles de la policia local, les brigades de neteja, cotxes oficials i altres vehicles municipals.

Plataforma per Catalunya està apressant els consistoris a presentar les sol·licituds amb la màxima celeritat perquè l’article 66 de la Llei Tributària estableix que el dret a demanar el reemborsament d’un impost cobrat indegudament per Hisenda prescriu als quatre anys, i per tant, a mesura que avança el temps, l’import que es pot reclamar sense necessitat d’iniciar cap procés legal, és menor.

A dia d’avui es poden sol·licitar directament, emparant-se en el citat article, aquelles quantitats abonades entre juny de 2010 –és a dir, contant 4 anys enrere des de l’actualitat- i finals de 2012, moment a partir del qual l’impost va quedar integrat a l’Impost Especial d’Hidrocarburs.

La proposta de Plataforma per Catalunya, no obstant, va més enllà, i reclama que els ajuntaments iniciïn accions legals per tal de reclamar els diners corresponents a les quantitats que ja han prescrit, a més dels interessos de demora.