Notícies a Catalunya

El secretari d'organització ha vaticinat que el mandat del nou rei, Felip VI, probablement serà l’últim

18/06/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

David Parada: “el rei Juan Carlos ha estat còmplice de les elits polítiques i financeres”

Mataró | Redacció.- El secretari d’organització de Plataforma per Catalunya, David Parada, ha manifestat al seu pas per M1TV que “el rei Juan Carlos ha estat còmplice de les elits polítiques i financeres que han portat Espanya a la situació que tenim avui”.

Parada ha afirmat que Espanya és un país que no és ni monàrquic ni republicà; ha viscut una època de la transició en què s’ha donat aquesta situació històrica”, en referència als 39 anys de regnat del rei Juan Carlos.

El portaveu ha vaticinat que “el mandat del nou rei, Felip VI, probablement serà l’últim”. En aquest sentit ha manifestat que els últims episodis de la monarquia espanyola han posat de manifest que no encarna els valors que hauria de representar, i que els ciutadans no s’hi senten identificats. Tal i com ha portat Juan Carlos I el seu mandat, la monarquía no té sentit”.

Parada ha matisat que el rei té unes funcions poc competents, perquè els poders fàctics de govern recauen sobre el Congrés, i ha dit que la gent mereix explicacions fiables sobre els diferents escenaris possibles més enllà dels titulars i dels panorames idílics que plantegen els defensors de la república.

D’altra banda el secretari d’organització ha volgut deixar clar que a Catalunya els partidaris de la república són forces polítiques contradictòries.