Notícies a Catalunya

Per una llei justa i rigorosa

09/07/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya proposa un nou marc legal que fomenti la responsabilitat en la tinença de gossos i desestigmatitzi aquells catalogats com a potencialment perillosos

Barcelona | Redacció.- Plataforma per Catalunya reclama la modificació de la llei que regula la tinença de gossos considerats potencialment perillosos.

L’actual marc legislatiu atribueix als individus d’una raça canina la consideració de perillosos en funció dels seus atributs físics, sense tenir en compte altres factors determinants com el seu caràcter o l’educació que ha rebut cadascú d’ells, i que al cap i a la fi són aspectes determinants per distingir entre els individus equilibrats i sociables i els que són veritablement perillosos i agressius.

El criteri per determinar la perillositat dels cans és doncs, injust, i cal imprimir equanimitat i rigor en la regulació de la tinença de gossos. En aquest sentit és necessari un nou marc normatiu que es basi en l’equilibri i la catalogació del risc d’un animal d’acord amb el seu caràcter i el coneixement del seu amo.

Així doncs aquesta proposta persegueix modificar dos aspectes que l’actual marc legal no contempla, com són el fet de catalogar tots els animals segons el seu comportament partint d’una base professional i ètica de control, i fomentar el control d’una forma més exhaustiva de tots els tipus de cans per conscienciar els amos sobre la importància en la seva educació.

El marc legislatiu actual, que data de 1.999, es va aprovar en un moment en què els mitjans de comunicació van col·locar en l’agenda mediàtica notícies en què es relataven atacs de gossos. Aquesta moda informativa va generar una alarma social davant la qual el Govern d’Espanya va actuar amb precipitació per calmar a l’opinió pública amb una llei que va resultar oportunista i mancada de rigor.