Notícies a Catalunya

Primer els de casa

17/07/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya exigeix a la Generalitat que prioritzi les necessitats de les famílies catalanes a l’hora d’atorgar els 600 habitatges socials cedits per la Sareb

Barcelona | Redacció.- Plataforma per Catalunya ha remès una instància a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per tal que els 600 habitatges repartits en 72 municipis destinats a lloguer social cedits per la Sareb vagin a mans de famílies catalanes.

Amb aquesta proposta Plataforma per Catalunya vol que els immobles, pels quals s’haurà d’abonar una quota mensual d’entre 150 i 400 euros mensuals, serveixin per pal·liar la situació d’emergència residencial en què estan immerses moltes famílies que tenen dificultats per afrontar el pagament dels lloguers o les quotes hipotecàries o bé han estat desnonades.

El secretari general de Plataforma per Catalunya, Robert Hernando, ha matisat que “el perfil de les persones que no tenen cobert el dret a l’habitatge és molt divers: des de pares i mares de família que tenen fills i es troben a l’atur, fins a jubilats que, amb la pensió que tenen, no arriben a fi de mes, o fins i tot parelles joves que no poden emancipar-se perquè malgrat tenir un lloc de treball, és inestable o esta mal retribuït.

Hernando reclama a la Generalitat que posi fi a l’oblit institucional que es practica envers les famílies catalanes i que els 1.230 pisos de lloguer social que gestiona a través de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya serveixin per atendre les necessitats de la gent de casa.