Notícies a Catalunya

La Vanguardia bateja PxC com el lepenisme català.

03/08/2014

Barcelona | Redacció. - Aquest diumenge 3 d'agost La Vanguardia ha dedicat una pàgina de la seva secció de política al moviment que representa PxC a Catalunya qualificant-lo com el lepenisme català i analitzant la nova etapa de la formació identitària després de la regeneració interna al expulsar el seu expresident per presumptes irregularitats econòmiques, donant un exemple de dignitat i coherència en el missatge mai vista en un altre partit polític a Espanya.

PxC sempre s'ha significat per ser partit contundent contra la corrupció i la millor forma de donar exemple ha estat querellar-se contra el seu propi president i un dels fundadors de l'organització després d'haver detectat unes presumptes irregularitats econòmiques i posar-les en mans de la justícia.

La Vanguardia a més, analitza l'auge de la formació identitària i la compara amb altres moviments germans que han triomfat a la resta d'Europa com el Front Nacional que comanda Marine Le Pen. No en va, el diari barceloní ha il·lustrat el reportatge amb una foto de la líder francesa amb el secretari general de Plataforma l'igualadí Robert Hernando en un acte recent de campanya del FN a la localitat francesa de Beziers.