Notícies a Catalunya

PxC es suma a la manifestació unionista de Tarragona i tornarà a assistir a l'ofrena floral a Casanova l'11 de setembre.

19/08/2014

Redacció | Barcelona.- Plataforma per Catalunya s'adhereix i assistirà a la manifestació convocada per Societat Civil Catalana a Tarragona el proper 11 de setembre a les 18:08 a la rambla Nova de la ciutat mediterrània. PxC es suma així a una nova iniciativa pacífica i aglutinadora contra el desafiament independentista en què ens han ficat als catalans algunes forces polítiques de forma inconscient i mesquina. Considerem que l'auge de l'independentisme en els últims anys respon només a les necessitats de tapar algunes vergonyes polítiques com la corrupció institucionalitzada de les elits i les oligarquies catalanes amb la complicitat d'una casta política que ha decidit embolicar-se en l'estelada per intentar fugir cap el davant de forma desesperada.

Tant mateix, la direcció de Plataforma per Catalunya, assistirà un any més a l'acte d'homenatge a Rafael Casanova a Barcelona el proper 11 de setembre. La delegació anirà encapçalada per bona part dels càrrecs públics electes del partit. A l'acte, que tindrà lloc al monument a Rafael Casanova, ubicat a la cruïlla dels carrers Ali Bei i Ronda de Sant Pere, Plataforma farà la tradicional ofrena floral.

Rafael de Casanova va ser ferit prop d'on actualment està instal·lat el monument defensant Barcelona davant els assalts de les tropes borbòniques en el setge a què va ser sotmesa la ciutat, fidel a la Casa d'Àustria, durant els luctuosos esdeveniments de 1714. Malgrat el biaix independentista amb el qual s'ha representat a la figura de Rafael de Casanova, la veritat és que la seva opció inequívoca era per la dinastia austriacista com a reis d'Espanya. PxC sempre estarà a favor de la unitat dels pobles d'Espanya però molt allunyada d'altres opcions centralistes i jacobines com les del Partit Popular, Ciutadans o el PSOE. Ni separatistes, ni separadors.