Notícies a Catalunya

Ofensiva contra la corrupció als ajuntaments catalans

03/09/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya sol·licita formalitzar la baixa dels ajuntaments adherits a la Federació de Municipis de Catalunya en els que té representació

Demana també la constitució d’una mesa de diàleg municipalista per lluitar contra el frau i la corrupció als ajuntaments

Barcelona | Redacció.- Plataforma per Catalunya està presentant mocions als consistoris en què compta amb representació per tal que suspenguin les aportacions econòmiques a la Federació de Municipis de Catalunya i en formalitzin la baixa d’aquesta entitat.

La proposta sorgeix arran de l’escàndol dels presumptes sobresous irregulars en què s’han vist involucrats una quarantena d’alcaldes de municipis catalans que estan sent citats a prestar declaració als jutjats de Sabadell des d’avui per un possible frau que s’enfilaria fins els 294.615 euros en total.

En aquesta línia el secretari general de Plataforma per Catalunya, Robert Hernando, ha manifestat que “cal posar en pràctica mesures que restaurin el bon nom de la política i la tasca del servei públic i dotin de legitimitat a les institucions públiques i les decisions que emanen d’elles”.

Hernando ha dit que “l’ús fraudulent de fons públics és una pràctica reprovable que mereix la condemna i el rebuig social perquè sigui desterrada de la política”.

Al fil dels successos ocorreguts el secretari general ha matisat que “la gravetat d’aquesta activitat contrària als interessos generals s’accentua encara més en un context de crisi econòmica que empeny moltes famílies a viure amb precarietats i estretors, mentre es demana als ciutadans tota mena de sacrificis”.

La proposta que els diversos grups municipals identitaris estan elevant als respectius plenaris municipals contempla també instar l’Oficina Antifrau a constituir una mesa conjunta de diàleg permanent amb representats de la política municipal de Catalunya que permeti als ens locals dotar-se d’eines de prevenció en la lluita contra el frau i la corrupció i qualsevol activitat il·legal o contrària als interessos generals o a la deguda gestió dels fons públics.