Notícies a Catalunya

Compromís amb drets dels animals

03/10/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya demana activar un dispositiu de vigilància per evitar la matança irregular de xais amb motiu de la celebració musulmana de la “Festa del xai” del proper 4 d’octubre

Barcelona | Redacció.- Plataforma per Catalunya ha presentat una moció en els ajuntaments en què compta amb representació per tal que els consistoris extremin la vigilància de cara al proper 4 d’octubre per detectar i sancionar els sacrificis de xais que es portin a terme de manera irregular.

En aquesta data es practica el sacrifici de xais en pisos, patis interiors, solars privats i terrenys públics convertits en escorxadors improvisats on es duu a terme la matança sense cap tipus de control, en moltes ocasions per part de gent sense coneixements d’anatomia, incomplint les normatives higiènico-sanitàries i sense documents que acreditin la procedència del bestiar tal i com estipula la normativa.

El secretari general, Robert Hernando, ha recordat que nombrosos informes assenyalen que la crueltat envers els animals és un factor que predisposa a la violència social. El respecte, la sensibilitat i protecció envers els animals és un indicador que determina el grau de desenvolupament d’una societat, i ha aplaudit la iniciativa de països com Polònia, Islàndia, Noruega, Suècia, Suïssa i Dinamarca, que han assentat precedents en haver prohibit per complet el sacrifici dels animals sense atordiment previ.

En aquesta línia la proposta contempla també instar el Govern d’Espanya a reformar la llei per tal que els sacrificis d’animals estiguin sotmesos a l’atordiment previ, i es prohibeixin en conseqüència els rituals halal i cashrut .