Notícies a Catalunya

Tolerància zero amb la corrupció

03/10/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya proposa esborrar la signatura de l’expresident Jordi Pujol en el llibre d’honor dels ajuntaments catalans

Barcelona | Redacció.- Plataforma per Catalunya fa un pas més en el seu compromís per eradicar la corrupció i el seu rastre en les institucions públiques.

Per aquest motiu els grups municipals estan tramitant la presentació d'una proposta que se sotmetrà a debat en les sessions plenàries per tal que els consistoris esborrin la signatura de l'expresident Jordi Pujol dels llibres d'honor dels ajuntaments.

La proposta es fonamenta en la necessitat de posar en pràctica mesures que restaurin la credibilitat en la política i dotin de legitimitat a les institucions públiques i les decisions que emanen d'elles.

El secretari general, Robert Hernando, ha manifestat que l'activitat del servei públic exigeix un comportament exemplar als responsables polítics en l'exercici d'aquesta comesa, així com la màxima honradesa, rigor i transparència.

Per aquest motiu ha assegurat que la confessió de Jordi Pujol relativa a l'evasió d'impostos durant 34 anys constitueix un frau continuat envers tots els catalans que resulta especialment greu per la rellevància del càrrec que va ocupar en la seva etapa com a president de la Generalitat, i que és motiu de pes per determinar la pèrdua de l'honorabilitat que li va permetre en el seu moment signar en el llibre d'honor de molts ajuntaments catalans.