Notícies a Catalunya

Avenir Identitari

15/11/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Robert Hernando: “el preu de la querella contra el clan Pujol i les denúncies contra l’ANC i el 9-N és aquesta persecució per part d’unes institucions segrestades a mans del sectarisme ideològic”

Barcelona | Redacció.- El secretari general de Plataforma per Catalunya, Robert Hernando, ha denunciat la campanya de persecució i assetjament orquestrada per la Generalitat contra les Joventuts Identitàries per Catalunya arran de la celebració de l’Avenir Identitari que té lloc aquest cap de setmana a l’Anoia.

Hernando ha sortit en defensa del jovent identitari davant de l’intent de criminalitzar la setantena d’assistents a aquestes jornades comunitàries que combinen una vessant formativa, amb conferències i taller d’activisme, amb una de més lúdica, amb activitats esportives i excursionisme.

També ha reprovat que a la Generalitat li tremoli la mà a l’hora d’actuar contra els aplecs en l’òrbita de l’esquerra secessionista, en què es reuneixen joves per consumir droga i fer proclames a favor del terrorisme.

En referència a les coaccions sobre el propietari del recinte on se celebra l’acte, Hernando ha afirmat que “és vil i mesquí que la Generalitat es dediqui a amenaçar empresaris catalans”. En aquesta línia ha censurat la utilització de “mètodes estalinistes que posen de manifest fins a quin punt les institucions catalanes estan segrestades a mans del sectarisme ideològic”.

El secretari general de Plataforma per Catalunya ha explicat que “aquest és el preu que hem de pagar per haver presentat una querella contra el clan Pujol i un escrit a la Fiscalia per possibles irregularitats en els comptes de l’ANC i haver denunciat la il·legalitat de les votacions del passat 9 de novembre”.

Hernando també ha respost el Director General de la Joventut de la Generalitat, Toni Reig, per haver dit que els convocants de l’Avenir Identitari poden vulnerar obertament els drets humans. En aquesta línia ha dit que és una acusació gratuïta, mancada de fonament i feta amb una lleugeresa indecent per part d’un estòmac agrait del secessionisme a qui se li ha premiat la seva militància a CDC i a la Junta Nacional d’Òmnium Cultural amb el càrrec que ocupa.

El secretari general de Plataforma per Catalunya ha manifestat que qui podria incórrer en la violació dels drets humans és ell per intentar privar del dret a la llibertat de reunió -recollit en l’article 20- a la branca juvenil d’un partit que és la sisena força política municipal a Catalunya perquè així ho han volgut els ciutadans.

Per això i per un possible delicte de prevaricació, els serveis jurídics de Plataforma per Catalunya ja estudien presentar una denúncia.