Notícies a Catalunya

Davant del dia de la Constitució

05/12/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

En aquests moments d’excepcionalitat, crucials per al futur de Catalunya i del conjunt d'Espanya, hem d'articular una resposta des de la unitat per fer front amb determinació al desafiament secessionista.

Aquesta comesa exigeix dotar-nos d'instruments que impulsin el reconeixement d'Espanya com una realitat històrica, política, identitària i social.

El nostre compromís amb la defensa d'Espanya no gravita sobre l'únic argument de l'arquitectura legal que s'esgrimeix des de l'oficialitat. Espanya ja existia molt abans d'una Constitució que divideix el nostre poble de manera artificial en autonomies i que menysprea els furs dels territoris històrics.

La lluita per la integritat d'Espanya com a espai geogràfic i també de justícia social requereix obrir un nou procés que deixi enrere als actors polítics responsables d'haver adoptat una actitud servil amb els qui pretenen diluir-la, i consumar la ruptura amb el sistema al que representen.

Les elits polítiques i financeres que van impulsar la Constitució i les que encara avui la defensen s'han servit d'ella en benefici propi, i han pretès elevar el que és un mer acord polític gestat fa amb prou feines 40 anys a la categoria del que és Espanya, una realitat amb segles d'existència que transcendeix voluntats humanes.

D'aquesta manera han volgut estendre la creença que defensar la Constitució és defensar Espanya, per salvaguardar els seus interessos, que no són els de els espanyols. El camí per defensar el nostre país ha de traçar-se, en conseqüència, fora del marc jurídic actual, que també ha permès abonar la desunió i ha legitimat el separatisme.

És per això que, malgrat compartir l'objectiu últim de la manifestació del 6 de desembre a Barcelona amb motiu del dia de la Constitució, que és el de preservar les arrels hispàniques de Catalunya, Plataforma per Catalunya no hi participarà de manera institucional i donarà libertat a càrrecs electes i militants perquè voluntàriament hi assisteixin a títol personal.