Notícies a Catalunya

Entrevista de l'agència estatal russa Sputnik Nóvosti

20/12/2014

ENTREVISTA DE L'AGÈNCIA ESTATAL RUSSA SPUTNIK NÓVOSTI

Robert Hernando: "manifestem el nostre rebuig i repulsa a les sancions econòmiques contra Rússia"

EUA i la UE "van afavorir" el cop d'estat a Ucraïna, mentre que els principals mitjans de comunicació "s'han obstinat a presentar a Rússia com una potencia agressora", va indicar Hernando i va afegir que l'única cosa que fa el Kremlin és "exercir el seu dret a la legítima defensa".

El líder del *PxC es va mostrar convençut que Ucraïna integrada en l'OTAN "és un ganivet en la gola de Rússia".

A més, va advertir que la caiguda del ruble, provocada en part per les sancions occidentals, afectarà molt l'economia de Catalunya, destinació turística predilecta per als russos que visiten Espanya.

"El turisme rus sempre és un turisme de qualitat, a més són gent molt educada que es porta molt bé i que deixa grans beneficis a la nostra economia", va subratllar el polític i va lamentar que "s'ha disminuït la capacitat del poble rus per poder viatjar a Catalunya".

El secretari general del *PxC va afirmar que "la política de Brussel·les està portant al poble europeu a la pobresa" i condueix al fet que cada vegada més ciutadans dels Vint-i-vuit es converteixen en els "UE-escèptics". Mostra d'això és l'auge de partits polítics com el Front Nacional francès, liderat per *Marine Li *Pen, qui es perfila com a favorita en les presidencials a celebrar-se al país gal en 2017, va subratllar.
El polític català va expressar l'esperança que tard o d'hora "el poble europeu recuperi la sobirania" i les nacions que conformen la UE "deixin de ser titelles de les elits econòmiques".