Notícies a Catalunya

Campanya per protegir els infants i el comerç tradicional

31/12/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya demana inspeccions als basars xinesos per garantir que les joguines que s’estan venent en la campanya de Nadal compleixen la normativa

Barcelona | Redacció.- Un dels productes que exigeixen un control especialment exhaustiu durant les festes nadalenques són les joguines.

Amb l’objectiu de garantir la seguretat dels més petits Plataforma per Catalunya ha proposat dur a terme inspeccions i controls dels articles destinats al públic infantil.

La finalitat d’aquests controls és verificar que les joguines compleixen la normativa vigent pel que respecta a la senyalització per grups d’edat, l’etiquetatge, la seguretat, els advertiments sobre possibles riscos i en general tots els aspectes compresos en el marc legislatiu regulador corresponent.

D’altra banda aquestes inspeccions també protegeixen el teixit comercial tradicional de pràctiques deshonestes i fraudulentes que representen un greuge comparatiu que amenaça de destruir les petites i mitjanes empreses.

Plataforma per Catalunya defensa sancions més severes als fabricants i als importadors per aconseguir que es prenguin seriosament les seves responsabilitats en relació amb els consumidors, que en el cas de les joguines, essent els infants, es tracta d’un públic especialment vulnerable.

De fet en el text de la proposta es demana imposar les denúncies corresponents i procedir a immobilitzar i intervenir, si s’escau, les joguines que infringeixin la normativa.