Notícies a Catalunya

Campanya en defensa del model comercial català

31/12/2014

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Petició als ajuntaments perquè actuïn d’ofici i sancionin els comerços que incompleixin la llei d’horaris comercials durant les festes nadalenques

Barcelona | Redacció.- La llei i les normatives han de ser d’obligat compliment per a tots els ciutadans sense distinció, privilegis ni prerrogatives.

Sota aquesta premissa Plataforma per Catalunya manté des de fa anys una ofensiva per assegurar el compliment de la llei d’horaris comercials, que estableix que els dies 24 i 31 de desembre els establiments comercials han d'avançar el seu horari de tancament a les 20h 00 i que han de romandre tancats el 25 i 26 de desembre i l’1 i el 6 de gener.

Per aquest motiu les diverses agrupacions locals han presentat denúncies per l’incompliment de la normativa contra els infractors, molts dels quals són reincidents.

La regulació dels horaris comercials, així com la preservació de la claredat i la transparència en les activitats de promoció de vendes, es fonamenten en la voluntat de protecció de l’entorn urbà i dels consumidors.

Plataforma per Catalunya reitera el compromís amb la defensa del model comercial català, basat en el comerç de proximitat, i s’oposa a l’obertura indiscriminada dels establiments sense una regulació horària.