Notícies a Catalunya

Plataforma per Catalunya defensarà jurídicament al vigilant privat llançat a les vies de Sants per membres d’una banda llatina.

05/01/2015

Barcelona | Redacció.- El secretari general de Plataforma Robert Hernando i un dels advocats de la formació David Pérez s'han reunit aquest matí amb el jove vigilant privat que va estar a punt de perdre la vida a Sants després de ser llançat a les vies del tren per membres d'una banda de dominicans.

La intenció era mostrar tot el suport de la direcció i els militants del partit a Rafael i a més coordinar els serveis jurídics de PxC amb el jove de forma gratuïta per portar l'acusació particular contra els que el van agredir als quals se'ls demanarà que paguin per delictes d'atemptat a l'autoritat, temptativa d'homicidi i s'estudiarà també acusar-los d'associació il·lícita.

Els fets van tenir lloc el 3 de gener a l'estació de Sants quan uns deu joves d'ètnia llatina van començar a donar cops a l'estació, en aquest moment van actuar diversos agents de Mossos d'Esquadra que estaven de paisà i els vigilants de servei, Rafael i un company. Després de diversos forcejaments un dels violents va agafar violentament de la camisa a Rafael i el va anar empenyent fortament fins a la via 8 on estava estacionat el tren sense parar de cridar "et mataré vigilant de merda, mor cabró mor" fins que el guàrdia va caure a la via entre l'andana i el tren, rebent un fort cop al cap i quedant mig cos i les cames sota les rodes del tren de tal manera que si hagués iniciat la marxa en aquest moment hauria mort amb total seguretat.

Rafael.R ha volgut fer constar en aquesta nota de premsa que "he estat a punt de morir a mans d'uns violents i això no és un fet aïllat per res, els vigilants de seguretat per desgràcia vivim situacions d'aquest tipus gairebé diàriament i no disposem dels efectius humans necessaris per fer bé la nostra feina, quan estava sota les rodes del tren vaig pensar en el policia assassinat a Madrid i que la inseguretat i la indefensió que patim és brutal".

A més ha volgut assenyalar que "les lleis han de canviar en aquest sentit ja que falta mà dura, estem farts de veure a les estacions sempre als mateixos delinqüents una i altra vegada amb impunitat, estic molt agraït a Plataforma per Catalunya i a Robert Hernando per haver posat al meu servei defensa jurídica gratuïta del partit i arribarem fins al final perquè els agressors paguin amb la presó, em veig obligat a fer públics aquests fets perquè la societat prengui consciència del que està succeint ". També ha volgut agrair l'atenció rebuda per part dels Mossos d'Esquadra en tot moment.

Per la seva banda Robert Hernando ha manifestat que "gràcies a valents com Rafael o Francisco Javier Ortega el policia assassinat a Madrid tots vivim una mica més segurs, el seu esforç és impagable i és una llàstima que el seu treball i valentia no estiguin reconeguts pels polítics que ens governen" i ha afegit que "cal canviar la llei com més aviat millor, no pot ser que al nostre país facin el que vulguin com els hi convingui delinqüents amb múltiples antecedents, cal fer una llei de repatriació exprés per il·legals i delinqüents estrangers, prou feina tenim amb aguantar els nostres com per a sobre també haver de suportar i mantenir els d'altres països”.