Notícies a Catalunya

Pel dret a formar una família

09/01/2015

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya demana una rebaixa de l’IVA en els productes infantils

Barcelona | Redacció.- Plataforma per Catalunya vol que les llars amb fills puguin fer front a la situació de crisi econòmica amb més solvència, i per això ha iniciat una campanya per demanar al Govern d’Espanya que fixi un tipus d’IVA súper reduït pels productes infantils.

La pèrdua de poder adquisitiu de les famílies és un dels factors que explica el fet que les parelles desestimin tenir un primer fill o bé ampliar la família amb el nombre d’infants que estimin oportú.

A més aquestes situacions materials de precarietat són un dels motius pels quals es porten a terme avortaments, i cal posar a disposició dels futurs pares i mares tots els mitjans perquè tinguin l’oportunitat d’escollir quedar-se amb la criatura que han concebut.

El cost de criar els infants va destinat a l’adquisició de béns que compleixen amb una finalitat social i cobreixen necessitats bàsiques, per aquest motiu és de justícia que se’ls apliqui una fiscalitat mínima.

És urgent i inajornable endegar mesures que impulsin el creixement demogràfic per assegurar el relleu generacional natural de la societat, ja que la taxa de natalitat de Catalunya i en general del conjunt d’Espanya tenen una tendència negativa que a més posa en perill la sostenibilitat de la piràmide de població.