Notícies a Catalunya

Per un comerç de proximitat de qualitat

10/01/2015

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya proposa una normativa per obligar els locutoris a adaptar la seva aparença exterior a les normes del paisatge urbà

Barcelona | Redacció.- Plataforma per Catalunya vol posar fi a l’anarquia i el llibertinatge de què s’han servit els locutoris per omplir les façanes i els aparadors dels locals que ocupen.

Per fer-ho, demanarà als plens dels ajuntaments catalans que donin llum verda a una ordenança reguladora que delimiti els paràmetres estètics que han de seguir aquests establiments en els seus elements exteriors

L’aspecte de molts locutoris trenca amb l’harmonia del paisatge urbà en presentar una estètica desendreçada en els rètols, façanes i aparadors, amb la presència excessiva de taques cromàtiques (cartells, anuncis, elements publicitaris i adhesius), amb el consegüent deteriorament de la imatge del comerç de proximitat i del seu entorn

Enfront d’això Plataforma per Catalunya vol garantir uns estàndards de qualitat dels béns i serveis que ofereixen els establiments que conformen el teixit comercial de proximitat, que actua com a xarxa de proveïment immediata per als veïns a més d’element cohesionador.

Les raons d’aquesta proposta, però, no obeeixen només a criteris estètics, sinó també a motius de seguretat. En alguns casos els cartells i ofertes de les activitats que ofereixen els locutoris omplen la totalitat del vidre de l’aparador, impedint-ne la visibilitat del que succeeix a l’interior del local i impossibilitant-ne la detecció, des de la via pública, de possibles activitats o successos que puguin requerir d’una actuació policial o una eventual assistència sanitària de caràcter urgents.

Plataforma per Catalunya vol començar a aplicar la normativa amb la màxima celeritat, per això proposa fixar un calendari per tal que els locutoris adeqüin la seva aparença d’acord amb tots aquells aspectes previstos en la normativa en un termini de temps concret, moment a partir del qual s’aplicarà el règim sancionador corresponent.