Notícies a Catalunya

Plataforma per Catalunya, contra la plutocràcia i el poder de l'alta finança

13/01/2015

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Rebuig a l’acord comercial entre la UE i els EUA que liquida la sobirania dels països signants amb regulacions supranacionals

Barcelona | Redacció.- Plataforma per Catalunya s’oposa al segrest de la sobirania que patiran els països partícips de l’Acord Transatlàntic de Comerç i Inversió (TTIP) signat per la Unió Europea i els Estats Units d’Amèrica.

Aquest pacte pot tenir un impacte directe dramàtic en la sanitat, l'alimentació, els drets laborals, polítiques de seguretat industrial, en l'entorn natural i també en la privacitat dels ciutadans.

Mitjançant regulacions supranacionals es pretén liquidar de forma directa la sobirania dels països signants, mentre que les institucions democràtiques i la sobirania legislativa dels governs queden relegades en favor dels tribunals d'arbitratge internacional, donant peu d’aquesta manera a que les grans multinacionals eludint la justícia ordinària.

L’acord podria esdevenir a més un atac contra el món local, ja que facilita el camí cap a la privatització dels serveis públics com l’aigua.