Notícies a Catalunya

Participació de Plataforma per Catalunya a El Ring del Diario Ya

18/01/2015

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Robert Hernando: “el drama de Catalunya és que el separatisme ha unit l’esquerra i la dreta per sepultar el debat social”

Barcelona | Redacció.- El secretari general de Plataforma per Catalunya, Robert Hernando, ha denunciat el pacte de l'eix separatista perquè el desafiament secessionista capitalitzi el debat polític a Catalunya.

Al seu pas pel programa El Ring del Diario Ya, Hernando ha dit que les llistes unitàries que el separatisme plantejava inicialment escenifiquen fins a quin punt existeix un acord perquè el debat de les idees quedi relegat a un segon pla, i que no existeixen diferències entre les polítiques dels partits de l'eix que advoca per la ruptura. Prova d'això és que genera complicitats fins i tot entre la ultraesquerra i la burgesia –en referència a la sintonia que exhibeixen CUP i CiU-.

També ha recordat que l'esquerra que tradicionalment no ha abraçat el separatisme, com el PSC, no ha tingut problemes, no obstant això, a pactar amb ells en el passat per interessos electoralistes, la qual cosa ha servit al cap i a la fi per legitimar-lo i donar-li ales.

El secretari general de Plataforma per Catalunya ha assenyalat la importància que la societat civil ofereixi una resposta enfront de l'escalada secessionista que se sumi a accions com les denúncies interposades per regidors i delegats locals del partit contra el 9-N.

En aquesta línia ha destacat la indolència del Partit Popular durant la data citada, en què s'estava cometent una il·legalitat flagrant i no obstant això no va ser capaç d'actuar.

Enfront d'aquesta actitud passiva, Hernando ha manifestat sentir-se molt orgullós dels militants de Plataforma per Catalunya, perquè “mentre altres partits constitucionalistes feien mítings grandiloqüents, nosaltres estàvem controlant els punts de votació habilitats”.