Notícies a Catalunya

Per la sobirania nacional i la dignitat dels europeus

02/02/2015

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya aposta per un front comú a tota Europa per acabar amb els dictats de la troika i el govern de les elits financeres

Barcelona | Redacció.- Les polítiques de la UE denominades de manera eufemística “d'austeritat” han posat contra les cordes a milions d'europeus i els han sotmès a situacions de precarietat i a una pèrdua de poder adquisitiu apressant.

Davant aquesta situació, i més enllà de divergències ideològiques, Plataforma per Catalunya valora positivament la voluntat manifesta del nou govern grec de no sotmetre's als dictats de la troika, que han alimentat els guanys de l'alta finança i han defensat els interessos d'empreses i grans fortunes a costa d'empobrir les economies domèstiques.

El nou govern grec està integrat per forces que es troben en les antípodes ideològiques i que, no obstant això, han superat anacronismes perquè entenen que per sobre dels interessos partidistes ha de prevaler l'interès superior de Grècia i dels grecs per alliberar-los de la humiliació a la qual els ha sotmès la UE.

Els vells motlles d'esquerra i dreta conformen un eix caducat que no serveix per establir una diferenciació entre les forces polítiques contemporànies. D'una banda estan els lacais de la mundialització que obeeixen amb servil fidelitat les instruccions del FMI i de la Unió Europea, i per un altre, els qui consideren que les necessitats del poble grec i la seva dignitat estan per sobre dels mercats, anteposen la reconstrucció d'una nació arruïnada i rebutgen el pagament dels deutes a la usurocràcia.

Aquest canvi pot significar un punt d’inflexió, i en aquest context els moviments social-identitaris europeus hem adquirit el compromís de lluitar contra el neoliberalisme i la globalització per enderrocar la plutocràcia i recuperar la sobirania de mans de les elits financeres.