Notícies a Catalunya

PxC, E2000, i PXL han iniciat els contactes de cara a un procés de confluència política

28/07/2015

Saragossa | Redacció.- En el marc del procés de diàleg de les tres organitzacions iniciat després de les eleccions del 24-M, s'han reunit aquest dissabte 25 de juliol a Saragossa, August Armengol, Rafael Ripoll i José María Ruiz, encapçalant les delegacions respectivament de Plataforma per Catalunya (PxC), España 2000 (E2000) i Partido por la Libertad-Con las Manos Limpias (PXL).

Els dirigents dels tres partits consideren que:

-Les últimes eleccions del 24-M marquen l'inici d'un període d'inestabilitat política al nostre país, que s'uneix a la crisi econòmica permanent i convertida en una crisi social sense precedents, els principals responsables són les velles sigles PP, PSOE, CiU, PNV i ERC, i els seus projectes avui esgotats.

-Les escasses setmanes que han transcorregut des del 24-M han demostrat que les "forces polítiques emergents" (C’s, Podem, CUP i Compromís) no tenen solvència i serietat suficients i han evidenciat el seu increïble oportunisme en pactes contra-natura.

-Els problemes que afronta el nostre país són conseqüència directa de la globalització (immigració massiva, deslocalització empresarial, economia especulativa, submissió a la banca, empobriment de la població, emigració juvenil, desaparició de les classes mitjanes, ocupacions precàries) i de la seva ideologia ( imposició del "pensament únic i políticament correcte", menyspreu i abandó de la nostra cultura i pèrdua de sobirania nacional).

-El sistema polític espanyol, que afrontarà amenaces i reptes insuportables a partir de setembre de 2015 i l'ordenament econòmic global que no acaba de superar la crisi iniciada el 2008, són completament inviables.

Per tot això, PxC, E2000 i PXL reconeixen que "estem davant un nou moment històric que imposa reptes mai vistos i exigeix ​​solucions noves que no estan presents ni en els vells partits polítics, ni en les sigles emergents" pel que manifesten que "de les Institucions Polítiques Espanyoles està absent una opció que proposi, defensi i treballi pels punts fonamentals acordats en la 'Declaració de Saragossa'".

‘Declaració de Saragossa’

1) ECONOMIA. Renegociar l'acord d'adhesió amb la Unió Europea, construir un model econòmic que tregui Espanya de la perifèria d'Europa, del monocultiu turístic i del buit de industrial en què es troba.

2) IDENTITAT. Defensa de la identitat nacional. Defendre el dret a la “prioritat nacional”. Control de les nostres fronteres i repatriació dels estrangers delinqüents després d’acomplir la seva condemna.

3) SOCIETAT. Afrontar els processos de desintegració social, corrupció ètica i moral i decadència cultural creixents de la nostra societat.

4) JUSTÍCIA. Mà dura contra la corrupció. Assolir la separació de poders i trobar fórmules alternatives de representació modificant la llei electoral.

5) NACIÓ. Reforma constitucional que resolgui el problema de “l'articulació de l’Estat”, i reforci la seva cohesió envers els centres de poder econòmic i els intents de centrifugació.

6) SOBIRANIA. Recuperació de tots els ressorts de decisió essencials que garanteixin la nostra llibertat i benestar. Defensa europea comuna i fer front als desafiaments com el gihadisme.

Sobre la base d’aquests punts, els representants de les distintes formacions DECIDEIXEN iniciar una marxa política comuna, i per la qual cosa

ES COMPROMETEN a elaborar el programa
, la línia estratègica i els altres documents comuns, al més aviat possible, com a desenvolupament dels "punts fonamentals" apuntats i expressió de la seva voluntat d'acció unitària.

ANUNCIEN la creació de la ‘Coordinadora Nacional de Càrrecs Electes’ al mes de setembre perquè els seus càrrecs públics municipals puguin coordinar, amplificar i unificar la seva acció i les seves iniciatives, assessorar-los per al millor exercici dels seus càrrecs i intercanviar experiències.

ESTENEN la crida per integrar-se en aquesta iniciativa a tots aquells que comparteixin els sis punts enunciats i expressin la seva inequívoca voluntat de participar en el projecte unitari.