Notícies a Catalunya

PxC no concorrerà a les eleccions del 27-S

05/08/2015

Barcelona | Redacció.- Plataforma per Catalunya (PxC) no es presentarà a les eleccions catalanes que se celebraran el pròxim 27 de setembre perquè "no són més que una pantomima d'eleccions plebiscitàries que no ho són perquè no les reconeix com a tals ni la societat civil, ni els partits polítics, ni la comunitat internacional". I davant la perspectiva de noves eleccions a la primavera de 2016, PxC es planteja el repte d'arribar amb solvència a tots els ciutadans i treballarà per aconseguir projectes unitaris amb la societat civil.

PxC després del darrer congrés celebrat el 4 de juliol, ha apostat per iniciar converses per establir un procés de confluència política amb altres forces, així com entitats de la societat civil, en el conjunt d'Espanya amb l'objectiu de donar una major dimensió al seu projecte. Creiem que actualment és important apostar per aquesta via, en la recerca d'una estratègia comuna, amb l'objectiu de treballar per "apuntalar els fonaments del projecte identitari", i enfortir aquesta base passa per "reforçar la nostra estructura organitzativa, així com transformar el suport ciutadà en resultats electorals efectius".

En el nostre full de ruta no figura fer proves, sinó presentar candidatures guanyadores. Per aquest motiu "els nostres esforços humans i materials aniran encaminats a treballar en aquests moment en una confluència que ens permeti estar preparats per aconseguir els millors resultats en els propers cicles electorals. Davant l'excepcionalitat d'aquestes eleccions, i davant la convicció d'una segona volta de les mateixes a la primavera de 2016 tal com va anunciar Artur Mas fa poques setmanes, PxC començarà a treballar per preparar una candidatura conjunta, amb diferents entitats de la societat civil, per presentar un projecte ambiciós i amb els recursos suficients".

PxC vol continuar apostant per enfortir el seu treball municipal, tant dins, com fora dels ajuntaments, amb els principis que la caracteritzen, i lluitar per tornar a aconseguir l'aval necessari en el proper cicle electoral, cicle que tot apunta afavorirà l'estratègia política de la formació.

Convertir aquest projecte polític en realitat requereix "obrir una escletxa en la consciència dels ciutadans per transformar la societat", i és aquesta generosa sembra que avui portem a terme la que donarà els seus fruits per acabar desbancant a un sistema polític amb partits enquistats i una plutocràcia en què els dictats de les altes esferes econòmiques determinen la governabilitat de les institucions.