Notícies a Catalunya

Barcelona, 01/09/2015; Quant ens costen els immigrants?

01/09/2015

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Segons el govern basc el 65% dels immigrants magrebins viuen dels ajuts i segons la conselleria madrilenya d'Economia i Innovació Tecnològica l'aportació fiscal dels immigrants és minsa

Barcelona | Redacció.- Segons el govern basc el 65% dels immigrants magrebins viuen de les ajudes socials, segons la conselleria madrilenya d'Economia i Innovació Tecnològica l'aportació fiscal dels immigrants és minsa, i Carlos Floriano (PP) revela les inquietuds de certs dirigents autonòmics.

Que "el 65% dels immigrants magrebins viuen de les ajudes socials" és un fet que ha estat reconegut aquest mateix any per ni més ni menys que el govern basc. A més, recentment van enxampar a una família pakistanesa que acumulava tal quantitat d'ajudes que cobrava l'astronòmica quantitat “de fins a 10.000 euros al mes”.

Altres xifres per a la reflexió procedeixen d'una investigació impulsada per la conselleria d'Economia i Innovació Tecnològica de la Comunitat de Madrid que conclou que "des d'un punt de vista quantitatiu, l'aportació fiscal que fan els immigrants és minsa". Argumenta l'estudi que cada immigrant paga una mitjana anual de 1.468 euros en concepte d'IRPF, IVA i cotitzacions a la Seguretat Social. Mentre que les seves despeses en Serveis Socials, Sanitat i Educació ascendeixen a 2.097. Per tant, cada estranger genera un saldo negatiu de 629 euros anuals a les arques públiques. Però des de Plataforma per Catalunya (PxC) volem anar més enllà. Si tenim en compte que només cotitzen 1,7 milions d'immigrants dels 7 que viuen al nostre país -sense comptar els il·legals que ningú sap el seu nombre real-, unes simples operacions matemàtiques llancen la següent informació: els que cotitzen ens costen més de 1.000 milions d'euros cada any. Els més de 5 milions que no aporten res i només s'aprofiten del sistema, 11.000 milions d'euros cada any. "Més de 12.000 milions d'euros l'any! I tots aquests diners surten de les nostres sofertes butxaques, dels brutals impostos que ens 'roben' a nosaltres per donar-los a ells...".

Aquest 16 d’agost Carlos Floriano, vicesecretari d'Organització del PP, va declarar que "alguns responsables de les comunitats autònomes diuen que no tenen diners per donar a centres que atenen als nostres ancians i a gent discapacitada sense recursos, i no obstant això posen en qüestió el donar o no donar diners als que no són nacionals".

No obstant això "mai sabrem el que de veritat ens costa la immigració perquè és el secret més ben guardat de la casta política que ens malgoverna". Rescats i sistema de vigilància de l'estret, Justícia, presons, beques, atur, ajudes no específiques per a immigrants però que les reben ells gairebé en exclusiva... tot això no està en els còmputs analitzats més amunt.