Notícies a Catalunya

Eleccions Generals 20 Desembre 2015

09/11/2015

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

PxC, España2000 i PxL no participaran en la pròxima cita electoral i animen a construir l'alternativa que defensi la sobirania, identitat i independència dels espanyols

PxC | Redacció.- El passat dia 1 de novembre, Plataforma per Catalunya (PxC)Espanya 2000(E2000) i el Partit per la Llibertat (PxL), reunits en el marc de les negociacions per constituir-se en Federació ‘van acordar’, de cara a les eleccions convocades per al 20 de Desembre, ‘no concórrer a aquesta cita electoral’.

Per explicar la posició de les tres organitzacions, cal valorar el context en els seus justos termes.

‘Primer’, la nova Llei Electoral obliga els partits o coalicions sense representació al Congrés o al Senat a presentar ‘aval amb signatura i dades personals d'almenys el 0,1 per cent’ dels electors inscrits en el Cens Electoral de la circumscripció per la qual pretenen la seva elecció. Això, sumat a la ‘insalvable desigualtat d'oportunitats’ tant en mitjans de comunicació com en finançament públic, ‘impedeix la nostra participació en igualtat de condicions’ i, per tant, converteix per a nosaltres la cita electoral en una pèrdua de temps en què els grans partits ja tenen mitja campanya feta. ‘El dret a la igualtat i el pluralisme polític no es respecten’.

‘Segon’, la situació del país és tan lamentable que molts veuen en la irrupció de ‘Ciutadans’ i ‘Podem’ una via d'escapament. Es tracta d'uns partits que pretenen ‘regenerar’ tot des d'un simple reformisme amb ‘recepta ultraliberal o bé amb el reciclatge de les receptes marxistes’. Els uns i els altres han demostrat, en definitiva, que no són altra cosa que més del mateix: cap d'ells -i per descomptat tampoc el binomi PP-PSOE- han aportat al debat una sola novetat sobre problemes que nosaltres considerem urgents. Es pot veure ja que estan destinats a portar més frustració i desesperança al futur dels espanyols. Per això, igual que van créixer artificialment, es desinflaran amb la mateixa celeritat o, el més probable, s'integraran sense pena ni glòria en l'elenc de partits col·laboradors del desastre nacional crònic, que comença a albirar-se amb el problema suscitat a Catalunya.

Per consegüent, nosaltres no participarem el 20 de desembre en quelcom que serà de per si una pèrdua d'energies i un malbaratament dels nostres limitats recursos. No obstant això, creiem que"cal construir una alternativa sòlida, arrelada en la proximitat viva del nostre poble, que contesti als que ens han conduït a aquesta situació en aquells temes que no volen discutir: reconstrucció d'una veritable comunitat nacional, defensa de la nostra sobirania econòmica, respecte a les nostres fronteres i respecte a la nostra forma de vida, defensa del treball enfront del poder dels diners i rebel·lió a Europa contra els foscos interessos de la classe política al servei del mundialisme".

De tots aquests temes volem parlar i trencar la llei del silenci i vam assenyalar que des d'aquesta perspectiva les eleccions del 20-D no són més que l'escenificació de falses solucions. Res del que sorgeixi d'aquí portarà llum a l'horitzó. En canvi, tots els que creguin en un futur autèntic poden venir amb nosaltres. No serà fàcil. Però únicament en la dificultat es forja l'esperança autèntica i duradora.