Notícies a Catalunya

PxC, 11/11/2015; PxC insta el Govern a actuar amb contundència davant del desafiament separatista

11/11/2015

PxC | Redacció.- Davant la declaració al Parlament de Catalunya de Junts pel Sí i la CUP, Plataforma per Catalunya (PxC), Espanya2000 (E2000) i Partit per la Llibertat (PxL) manifesten:

1. L'actuació continuada dels partits secessionistes desafiant la unitat legal, moral i política d'Espanya s'ha concretat en una resolució amb el suport del 53% dels diputats, que representen el 47,8% dels votants, i constitueix sens dubte el major desafiament plantejat al conjunt dels espanyols des de fa gairebé 37 anys.

2. Aquest text constitueix una declaració unilateral d'independència (DUI) en tota regla, que Junts pel Sí i la CUP pretenen dur a terme sense cap tipus de legitimitat. Per tant, considerem inacceptable aquesta DUI encoberta després del fallit "plebiscit" del 27-S; més encara quan els resultats demoscòpics evidencien que la majoria de catalans, fins i tot dins dels votants de Junts pel Sí i la CUP, rebutgen aquest desafiament, atès que molts van ser els que de bona voluntat van creure que el seu vot serviria per forçar l'Estat a negociar .

3. Instem per tant al Govern d'Espanya a actuar immediatament davant la indefensió que tot aquest procés ha generat a la societat catalana, que atempta contra la cohesió social del nostre poble mitjançant un gravíssim acte de deslleialtat, que no gaudeix de cap tipus de legitimitat i menys encara de la conferida a les urnes: ni són majoria ni gaudeixen d'una representativitat suficient per declarar-se portaveus del poble de Catalunya.

4. Aquesta petició a les institucions de l'Estat no constitueix cap xec en blanc a les seves actuacions, en ser també partícip des de fa més de tres dècades del succeït a Catalunya. Les concessions constants a la corrupta classe política catalana a canvi d'opcions de govern han estat un factor d'extrema rellevància a l'hora de soscavar el castigat benestar comú dels espanyols.

5. PxC, en sintonia absoluta amb E2000 i PxL, seguirà apostant per la defensa de la catalanitat i la hispanitat de Catalunya com ja van fer catalans tan il·lustres com Jacint Verdaguer, Josep Torres i Bages, Josep Plà o Joan Maragall.

6. PxC, E2000 i PxL, ens trobem actualment en un procés de convergència per construir una unitat popular al voltant del patriotisme polític que defensem. Els nostres programes seguiran plantejant un projecte de ruptura amb el desastrós ordre de coses actual, per tal de construir un futur decent per al nostre país. Volem un futur allunyat de la submissió a elits i multinacionals on les famílies tornin a ser el centre de la nostra societat, i on la pluralitat del nostre país sigui fruit de l'orgull i de la convergència en una unitat històrica, però mai més un element de confrontació.