Notícies a Catalunya

PxC mostra el seu condol i el seu suport al govern de Vladimir Putin.

26/11/2015

Davant els greus esdeveniments a la frontera entre Síria i Turquia, provocats per l'atac d'aquest últim país a un avió rus, des de Plataforma per Catalunya volem manifestar:

1. El nostre suport i solidaritat amb el poble, el govern Rus i amb el seu president Vladímir Putin, que són els únics que estan lluitant de veritat i de forma decidida contra la barbàrie de l'Estat Islàmic, donant suport als patriotes sirians fidels a Assad i al poble kurd .

2. La nostra condemna a l'acció turca, que demostra que Erdogan i el seu suposat "islamisme moderat" és en realitat un aliat d'Estat Islàmic, al costat de la monarquia saudita i els Emirats. Turquia és membre de l'OTAN però no és, ni serà mai europea, ni per la seva cultura ni la seva situació geogràfica ni per la religió que processen la majoria dels seus habitants.

3. La necessitat d'arribar al fons d'aquesta qüestió i de desemmascarar a tots aquells que de forma activa o passiva donen suport a l'Estat Islàmic. No és només l'Aràbia Saudita i els seus petrodòlars, sinó també les desgraciades actuacions d'Estats Units a la zona, atacant i destruint règims laics, com el de Saddam Hussein o el de Gaddafi, que mantenien a ratlla el fonamentalisme, i creant caos i desgovern que és el brou en que Al-Qaida i l'Estat Islàmic creixen i es desenvolupen.

4. La necessitat d'un canvi radical de la política exterior de les nacions europees, que han de deixar de fer seguidisme dels Estats Units, aliar-se amb Rússia i reconèixer al govern d'Assad, no solament per ser el legítim govern de Síria, sinó per ser l'únic que pot garantir l'estabilitat a la regió i plantar cara de manera decidida al fonamentalisme.

5. Des de PxC reiterem la nostra oposició a que Turquia sigui membre de la UE tal com desitgen líders europeus titelles de les oligarquies econòmiques com Rajoy o Merkel. No podem permetre que un estat d'aquestes característiques es converteixi en un colador més de terroristes gihadistes en potència a la nostra estimada terra.