Notícies a Catalunya

Felicitats Marine! l’FN es consolida com a primera força política de França

07/12/2015

PxC | Redacció.- Des de Plataforma per Catalunya (PxC), però també des dels nostres socis d'Espanya2000 (E2000) i Partit per la Llibertat (PxL), felicitem efusivament Marine Le Pen i el Front Nacional (FN) francès pel seu històric i aclaparador triomf d'ahir en la primera volta de les eleccions regionals (autonòmiques) franceses. Després de la seva gran victòria en les europees de l'any passat i en les departamentals (provincials) d'aquest mes de març, l’FN es consolida com el primer partit de França i el més votat en les tres últimes eleccions.

És remarcable la gran victòria de la mateixa presidenta del partit i eurodiputada, Marine Le Pen, a la regió del Nord-Pas de Calais-Picardia amb un 41,52% dels vots; la de la diputada de l'Assemblea Nacional, Marion Maréchal Le Pen, a Provença-Alps-Costa Blava amb el 42,71%; o la del vicepresident del partit, Louis Aliot, a la veïna Llenguadoc-Rosselló-Midi-Pirineus amb el 33,42%; així com a Alsàcia-Xampanya-Ardenes-Lorena (36,69%), Borgonya-Franc Comtat (31,48%) o Centre (30,95%). Essent el percentatge global en el conjunt del país del 30% amb garanties més que sobrades de governar en diverses regions per primera vegada en la història després de la segona volta de diumenge vinent.

Des dels partits que hem iniciat la confluència política a Espanya a semblança de l’FN francès, PxC, E2000 i PxL, ens hem alegrat per l'indiscutible èxit electoral de l’FN. Però no n'hi ha prou amb alegrar-se’n, cal treballar molt dur perquè encara estem lluny de l’aconseguit ahir pels nostres homòlegs francesos. Des del procés de convergència, August Armengol, president de PxC, ha manifestat que "us demanem que feu un esforç i que us sumeu al nostre projecte com a més gent millor per construir l'alternativa social-identitària que el nostre país necessita".